فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی کرمان گفت: با کنترل محور‌های مواصلاتی چهار دستگاه خودرو حامل ۵۴ تن چوب قاچاق توقیف شدند.

امین کاظمی زاده با اشاره به توقیف محموله بزرگ قاچاق چوب با کمک مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع مامورین پاسگاه‌های ویژه حفاظت از منابع طبیعی بصورت مستمر و شبانه روزی اقدام به گشت و کنترل عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه ذخیره گاه‌های جنگلی و مرتعی و جنگل‌های دست کاشت می‌کنند.

 

وی افزود: حراست و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از وظایف ذاتی یگان حفاظت منابع طبیعی است و برای این منظور اکیپ‌های ثابت و سیار به صورت شبانه روزی در حال انجام وظیفه هستند.

 

کاظمی زاده گفت:مامورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی کرمان در شبانه روز گذشته با کنترل محور‌های مواصلاتی و گلوگاه‌های تعریف شده موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو حامل چوب قاچاق به میزان بیش از ۵۴ تن که از جازموریان به سمت یکی از استان‌های شمالی بارگیری شده بود و با هماهنگی‌های به عمل آمده ضمن توقیف محموله فوق برای متهمین، پرونده تخلف تشکیل و به دستگاه قضا ارسال شد.

وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قطع درختان قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع رسانی کنیدتا از تخریب منابع طبیعی این ثروت خدادادی جلوگیری شود.

فرمانده پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان کرمان اظهار داشت: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد‌های امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های منابع طبیعی جلوگیری شود.

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار