رئیس حوزه قضایی شهداد گفت: وضعیت آب و هوایی این بخش، نیازمند تدابیر ویژه قوای قضائیه و مجریه برای مردم منطقه است.

رئیس حوزه قضایی بخش شهداد ضمن اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر دفاع از حقوق شهروندی مردم، گفت: بخش شهداد طی امسال بیش از ۳۰ روز گرم‌ترین صبح کشور و بیش از ۱۵ روز دمای ۴۷ تا ۵۱ درجه را داشته که این وضعیت آب و هوایی نیازمند تدابیر ویژه قوای قضائیه و مجریه برای مردم این منطقه است.

محمد گنجعلی زاده افزود: از آنجایی که وضعیت دمایی در بخش شهداد در طول سال‌ها به همین روال بوده و متاسفانه تصمیماتی به نفع مردم و منطقه در دستور کار مسئولان قرار نگرفته است؛ دستگاه قضایی به منظور حمایت از حقوق قانونی مردم صبور بخش شهداد، وظایف هر یک از دستگاه‌های خدمات رسان را به صورت جدی مورد بازبینی و رصد قرار می‌دهد و با هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه با عنوان ترک فعل برخورد می‌کند.

وی حضور مسئولان استانی در منطقه به منظور درک بهتر از شرایط موجود را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: بخش شهداد همواره از مناطق بسیار گرمسیر کشور بوده به نحوی که یکی از حقوق مسلم مردم این بخش، تغییر تعرفه برق از گرمسیر ۲ به گرمسیر ۱ به منظور کاهش قیمت برق مصرفی متناسب با وضعیت آب و هوایی منطقه است که در این زمینه بار‌ها به دستگاه‌های متولی تاکید شده، اما تاکنون حقوق مردم در این حوزه استیفاء نشده است.

رئیس حوزه قضایی بخش شهداد ضمن تاکید بر این مطلب که نام شهداد با وجود تمدن کهن آن و جاذبه‌های بی نظیر تاریخی و طبیعی در جهان شناخته شده است؛ تصریح کرد: اخیراً با نام بردن از طبس به عنوان گرمترین شهر جهان با ثبت دمای ۴۹ درجه، مردم و رسانه‌ها در بخش شهداد به صورت تفضیلی به محرومیت‌های این بخش در حوزه‌های مختلف از جمله نداشتن ایستگاه هواشناسی بین المللی پرداخته اند که مطالبه‌ای به حق و قانونی برای این منطقه است و می‌تواند به ثبت دمای واقعی این منطقه و اتخاذ تدابیر مورد نیاز مردم منطقه منجر شود.

گنجعلی زاده به تدوین مستندات موجود درباره نیاز‌های بخش شهداد از یک سو و قصور و کوتاهی دستگاه‌های متولی از سوی دیگر نیز اشاره و بیان کرد: تمامی این مستندات به حضور ریاست قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان تقدیم می‌شود تا بر این اساس پیگیری‌های قانونی به منظور دفاع تمام قد از حقوق مردم بخش شهداد صورت گیرد.

وی با اشاره به گرمازدگی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در این بخش، بیان کرد: ظرفیت‌های درمانی این بخش نیز پاسخگوی نیاز‌های این منطقه نیست و در این حوزه نیز باید به نیاز‌های بخش شهداد، توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

این مقام قضایی؛ جلوگیری از خاموش شدن چاه‌های آب کشاورزی در شرایط حاد موجود را از دیگر درخواست‌های مردم این منطقه برشمرد و گفت: انتظار است که ستاد بحران استان و کشور به نیاز‌های موجود این منطقه توجه لازم را داشته باشند و مبتنی بر نیاز‌های منطقه‌ای اقدام به تدوین برنامه‌های مورد نیاز کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی بخش شهداد، آماده همراهی قاطع و قانونی به منظور استیفای حقوق قانونی مردم صبور و نجیب این بخش است و تا حصول نتیجه نهایی، این موارد را پیگیری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار