دادستان کرمان گفت: راکد شدن پروژه به دلیل تعلل تعدادی از متقاضیان در پرداخت سهم خود، سطح نارضایتی‌ و ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی را افزایش می‌دهد.

در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی قوه قضائیه مبنی بر جلوگیری از تشکیل پرونده‌های کثیرالشاکی و همچنین پیگیری حقوق عامه؛ موانع و مشکلات پروژه ملی مسکن استان با حضور مهدی بخشی، دادستان کرمان، محمد ضیاءالدینی، معاون دادستانی مرکز استان، مدیرکل بنیاد مسکن استان و تعدادی از متقاضیان در محل دفتر دادستانی بررسی شد.

دادستان کرمان در این نشست با انتقاد از روند کُند اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در این استان گفت: نباید اجازه دهیم مشکلات حل نشده باقی بمانند؛ چرا که قشر کم بضاعت جامعه و افراد مستأجر با حقوق حداقلی به دنبال تأمین مسکن ملی برای خود هستند که باید صحبت‌های آنان شنیده و راه حل درست برای حل مشکلات متقاضیان مسکن پیدا شود تا بتوانند سریع‌تر به خانه‌های خود برسند.
 
مهدی بخشی با اشاره به اینکه توقف در عملیات اجرایی طرح، فعالیت کل استان را زیر سوال می‌برد، اظهار داشت: برای آنکه پروژه‌ها با تأخیر انجام نشود، مردم باید نسبت به پرداخت به موقع آورده خود تلاش کنند و برای حل مشکلات در این خصوص، اختیار حذف افراد بی‌انضباط به بنیاد مسکن داده شود.

وی افزود: بنیاد مسکن استان کرمان متعهد شد حداکثر طرف مدت ٧٢ ساعت اسامی متقاضیانی که در پرداخت سهم شخصی خود تأخیر دارند را اعلام کند تا نسبت به جایگزینی آنها با افراد واجد شرایط دیگر و انتقال افراد به پروژه‌های بعدی، مانع از متضرر شدن کلیه متقاضیان شوند و پروژه به دلیل تعلل تعدادی از متقاضیان در پرداخت سهم خود، متوقف یا راکد نشود.

این مقام عالی قضایی در استان کرمان تأکید کرد: اداره راه و شهرسازی مصوبات شورای مسکن استان را در خصوص قیمت تمام شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن به این دادسرا ارائه دهد تا نسبت به تطبیق وجوه دریافتی با شیوه نامه و انعقاد قرارداد اولیه با متقاضیان نهضت ملی مسکن اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود در موارد مشابه، سامانه‌ای برای شفاف سازی وجود داشته باشد تا اعضا و متقاضیان مسکن کاملاً در جریان سیر روند ساخت و ساز و هزینه‌کرد مربوطه قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار