مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از رسیدگی به پرونده قاچاقچیان سوخت در زنجان و صدور جریمه نقدی برای آنها به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال خبر داد.

رضا مظفری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: پرونده خرید و حمل چهار هزار و ۴۰۰ لیتر نفتگاز خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۹ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال در شعبه پنجم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط سوخت، متخلف ردیف اول را به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی سوخت محکوم کرد.

به گفته مظفری، شعبه همچنین متخلف ردیف دوم را برای خرید سوخت خارج از ضوابط تعیینی دولت به پرداخت ۹۴۷ میلیون ریال جریمه محکوم کرد و در مجموع متخلفان به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی زنجان هنگام بازرسی خودروهای عبوری از یک دستگاه کامیون، سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی است، گفت: این سامانه مربوط به ثبت شکایات است که مستندات مربوط در آن ثبت و سپس جهت پیگیری به روسای شعب ارجاع می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطر نشان کرد: در صورتی که مستندات مربوط صحیح و قابل بررسی باشد، پرونده تشکیل و رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی در چند بخش رسیدگی‌ می‌شود، خاطر نشان کرد: رسیدگی به پرونده‌های کلان مربوط به پرونده های قاچاق کالا، ارز و خودرو است که با توجه به نوع تخلف، زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.