معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ماهانه به طور متوسط ۲۴ هزار نفر در زنجان برای تماشای فیلم مورد علاقه خود به سینماها مراجعه می‌کنند.

ابراهیم قاسمی با تبریک روز سینما به فعلان این عرصه و علاقه مندان به حوزه،‌ افزود: در حال حاضر زنجان دارای ۲ باب سینما و در مجموع چهار سالن سینمایی است.

وی با اشاره نبود سینما در شهرستان های استان، یادآور شد: این خلا در مناطق فاقد سینما، با سینماهای سیار پر می شود و از این طریق در همه نواحی استان فیلم اکران می شود.

قاسمی با بیان اینکه میزان فروش بلیت سینماهای استان نسبت به جمعیت و سرانه صندلی های موجود، مطلوب است، اظهار داشت: تعداد صندلی های سینماهای زنجان در حال حاضر ۵۴۸ صندلی است.

وی به حمایت های انجام شده از سوی سازمان سینمایی اشاره و خاطرنشان کرد:‌ این سازمان از افرادی که قصد ساخت سینمای خصوصی داشته باشند حمایت و تجهیزات آن را تامین می کند.

قاسمی تصریح کرد: بر اساس آمارهای احصا شده، استقبال مردم زنجان از سینما و تماشای فیلم های اکران شده بسیار خوب است و این امر نشان دهنده لزوم فراهم شدن زیرساختهای لازم، ساخت سینماها و افزایش صندلی های سینمایی برای پاسخگویی به این مطالبه است.

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت روز سینما در استان،‌ گفت: برخی فعالیتها در این خصوص قابل توجه بوده است و از سه سال گذشته تاکنون برنامه های متنوع، مفصل و در سطح خوبی در استان اجرا می شود.

قاسمی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت روز سینما در استان از امروز آغاز می شود و تا دهه اول مهرماه ادامه می یابد، افزود: ۲ سال گذشته در روز گرامیداشت سینما، استاد جمال شورجه،‌کارگردان معروف کشورمان و سال گذشته نیز داریوش کاردان در برنامه های استان شرکت کردند و امسال نیز یکی از چهره های معروف این حوزه حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: همه ساله در این ایام یک روز با عنوان " مهر سینمای ایران" نامگذاری شده است که در این روز از فعالان عرصه سینما در همه استانها قدردانی می شود که امسال در زنجان نیز این برنامه ۱۱ مهرماه برگزار خواهد شد.

برچسب ها: سینما ، بلیت سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.