مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی استان که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده، در اولویت قرار گرفته است.

مجید گلشنی منفرد با بیان اینکه تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی بلاتکلیف زنجان در اولویت است گفت: این پهنه ها اغلب در اختیار شرکت های دولتی مثل ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده،۱۱ نقطه امیدبخش برای شرکت ایمیدرو و چهار نقطه نیز برای شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مشخص و پروانه اکتشاف برای آنها صادر شد.

گلشنی منفرد اظهار داشت: مهمتر از همه پیگیری حل چالش ها و مسائل محیط زیستی برای پهنه های مهم معدنی استان از قبیل "بلقیس و مشکین" بود و در این راستا امیدواریم پروانه بهره برداری معدن طلای گولجه طی امسال صادر شود.

وی افزود: این پهنه ها از محدوده های بسیار مهم و مستعد معدنی در استان زنجان است و امیدواریم امسال هم برای سایر پهنه های معدنی که کارشان بیش از ۱۰ سال معطل مانده است، گشایش هایی انجام شود و این محدوده ها تعیین تکلیف شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال رشد اقتصادی در بخش معدن استان، ‌۱۳ درصد هدفگذاری شده است که باید با جذب سرمایه گذاری محقق شود.

گلشنی منفرد با بیان اینکه با مجموع اقدامات و پیگیری های انجام شده شمار معادن فعال استان به ۲۰۷ مورد رسیده است، گفت: سیاست ما این است که قبل از صدور پروانه جدید بهره برداری، پروانه های موجود را تعیین تکلیف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.