رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: ۱۶۵ مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی در زنجان صادر شده و سهم بخش کشاورزی استان از ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی حدود ۱۵ درصد است.

علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۵ واحد صنایع مربوط به حوزه کشاورزی در استان تعطیل و ۱۰ واحد نیز در وضعیت نیمه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت های مربوط به فرآوری محصولات کشاورزی و گسترش صنایع تبدیلی می تواند زمینه افزایش سهم بخش کشاورزی از ارزش افزوده اقتصاد استان را ارتقا دهد.

یگانه فرد با بیان اینکه در زمان حاضر هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و تولیدی در استان زنجان فعالیت دارد، افزود: مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در این واحدها بالغ بر ۲۷۶ هزار میلیارد ریال است.

وی از احداث ۱۴۵ واحد صنعتی جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: عمده این واحدها در زمان حاضر دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که در مجموع ۸۳ هزار میلیارد ریال در آنها سرمایه گذاری انجام شده است.

یگانه فرد با بیان اینکه بیش از ۴۸ هزار نفر در استان زنجان در بخش صنعت اشتغال دارند، اظهار کرد: با تکمیل واحدهای در دست احداث شمار شاغلان بخش صنعت استان افزایش خواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همچنین به وضعیت معدن و صنایع معدنی استان اشاره کرد و گفت: ۳۴ نوع ماده معدنی در پهنه های معدنی استان وجود دارد و در زمان حاضر ۲۶۶ معدن در مناطق استان فعال و ۹۷ معدن نیز در وضعیت غیرفعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.