مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان از وجود ۱۲۱ واحد صنعت چاپ در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر از این تعداد، ۹۰ واحد در حال فعالیت است.

اصغر حاج علی اکبری روز چهارشنبه گفت: در استان زنجان ۴۳ واحد چاپ افست، ۱۱ واحد چاپ سیلک، ۴۸ واحد چاپ دیجیتال، ۶ واحد چاپ بنر، هفت واحد لیتوگرافی و ۶ واحد صحافی ثبت شده است.

وی استهلاک دستگاه‌ها و بروزرسانی نشدن آنها را از جمله چالش‌های حوزه صنعت چاپ در استان برشمرد و اظهار داشت: گرانی مواد اولیه و خدمات چاپ هم باعث کم شدن تقاضا یا دست کم تعدیل حجم کار از سوی سفارش دهندگان شده است.

حاج علی اکبری اظهار داشت: توسعه صنایع بسته بندی و هنر آن در استان به عنوان موضوعی موثر در بازار می‌تواند در رونق چاپخانه‌های استان تاثیر خوبی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان به دیدار خود با پیشکسوتان صنعت چاپ استان اشاره کرد و گفت: به مناسبت روز صنعت چاپ با حضور در منزل آقای صمد قلعه‌ای صاحب امتیاز چاپخانه سپهر زنجان، یکی از اولین چاپخانه‌های استان و احمد بصیر مدیر چاپخانه شاهین نو یکی از چاپخانه داران با سابقه استان دیدار و با این عزیزان و فعالان پیشکسوت صنعت چاپ استان گفتگو کردیم.

حاج علی اکبری با بیان اینکه حمایت از صنعت چاپ، یکی از عرصه‌های حمایت از توسعه فرهنگی است، افزود: چاپ به عنوان صنعتی که هم در فضای صنایع و هم در حوزه محصولات و خدمات نقش‌های قابل توجهی دارد، تنها به عنوان یک صنعت مطرح نیست بلکه به عنوان یک فراصنعت مطرح است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.