عملیات اجرایی احداث سازه آشغالگیر و کانال انتقال پساب شهری ورودی به زنجانرود روز شنبه با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان آغاز شد.

شهردار زنجان در این مراسم با بیان اینکه این طرح یکی از پروژه های مهم شهری زنجان در حوزه زیست محیطی و تفرجگاهی است، گفت: زنجانرود یکی از مهمترین دارایی های شهر زنجان در حوزه تفرجگاهی و گردشگری است ولی متاسفانه سال ها در معرض حمله فاضلاب شهری قرار گرفته بود و دچار آلودگی می شد.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه هرکاری برای توسعه گردشگری زنجانرود مستلزم حذف مشکل فاضلاب این محدوده است، ‌خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، بسترسازی هایی در این محدوده بدون حذف فاضلاب انجام شد که بازدهی لازم را نداشت.

وی اظهار داشت: طرح های مطالعاتی مختلفی برای حل معضل این محدوده انجام شده بود که هیچکدام پاسخگوی مساله فاضلاب نبود که شهرداری از سال گذشته با تصویب شورای اسلامی شهر، طرح مطالعاتی جدیدی را انجام داد.

این مسئول افزود: بر این اساس در قسمتی از زنجانرود که بستری از رودخانه آزاد شده، قرار است تا از طریق یک کانال کنار گذر، فاضلاب را از بستر رودخانه حذف کنیم.

شهردار زنجان گفت: فاز یک این طرح به طول ۱.۶ کیلومتر حدفاصل پل سید محمد تا پل میربها بوده که قرار است طی هشت ماه با هزینه ۳۵۰ میلیارد ریال احداث شود.

فیروزفر افزود: سازه آشغالگیر نیز به طول ۶۲ متر قبل از کانال احداث می شود.

پیرو دستور محسن افشارچی استاندار زنجان در بازدید ۲۹ فروردین ماه مبنی بر ساماندهی طرح گردشگری زنجانرود و محدوده پل میر بهاء الدین، عملیات لایروبی آن آغاز شد.

پل میر بهاءالدین مربوط به دوره قاجار است و در شهر زنجان در ابتدای جاده بیجار روی رودخانه زنجان رود واقع شده‌ است.

این اثر در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۴۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

این پل که ظرفیت تاریخی زنجان است با وجود داشتن تنها چند صدمتر فاصله از شهر به ‌دلیل بی‌اعتنایی متولیان امر و شهروندان به مکانی برای ریختن زباله و پسماند تبدیل شده بود که با بازدید و دستور استاندار برای ساماندهی آن اقدام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.