منابع سوری از حمله موفق پهپادی به پایگاه هوایی «خراب الجیر» که تحت اشغال آمریکا در شمال استان الحسکه قرار دارد، خبر دادند.

منابع محلی سوریه بامداد امروز (شنبه) از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه هوایی «خراب الجیر» متعلق به اشغالگران آمریکایی در شمال استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع، این پایگاه هدف حمله پهپادی قرار گرفته و دچار آتش‌سوزی شده است.

به گفته منابع محلی، حمله پهپادی زمانی رخ داد که یک هواپیمای باری حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی، مهمات و تعدادی نیروی نظامی، از مبدأ عراق وارد این پایگاه شده بود.

جنگنده‌ها و بالگرد‌های ارتش آمریکا پس از این حمله اقدام به پرواز در خط مرزی سوریه و عراق کردند.

این حمله همچنین در شرایطی انجام می‌گیرد که ارتش آمریکا طی هفته‌های اخیر تجهیزات نظامی وسیعی را وارد پایگاه هوایی خراب الجیر کرده است.

 عصر روز گذشته منابع سوری به خبرگزاری ریانووستی گفتند که ارتش آمریکا ۱۵ بالگرد تهاجمی آپاچی را در پایگاه‌های خود در سوریه مستقر کرده و ۲۵ نظامی را به پایگاه خراب الجیر اعزام کرده است. 

منابع محلی سوریه در تاریخ دوم مرداد نیز به وبگاه العربی الجدید گفتند که آمریکا چهار سامانه پدافندی کوتاه‌برد جدید از نوع «Avenger» در پایگاه‌های خود در شرق و شمال شرق سوریه مستقر کرده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
انشاالله پایگاه «خراب الجیر» خراب بشه رو سر آمریکاییها
Iran (Islamic Republic of)
اشغالگری آمریکا در سوریه برای سرقت نفت آن است
۰۹:۱۰ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
اشغالگری آمریکا در سوریه برای سرقت نفت آن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
پایگاه هوایی «خراب الجیر» متعلق به اشغالگران آمریکایی در شمال استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
آخرین اخبار