خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ایران با وجود تحریم‌ها مقاصد و مشتریان جدیدی برای نفت خود پیدا کرده است.

رویترز در این گزارش مدعی شد: با وجود تداوم تحریم‌ها علیه ایران، تهران مقاصد و مشتریان جدیدی برای محموله‌های کوچکی از نفت خام خود مانند بنگلادش و عمان پیدا کرده است.

به ادعای رویترز، فروش نفت منبع اصلی درآمد ایران است و این کشور به دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌هایی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ بر صادرات نفت خام ایران اعمال کرده است.

گزارش رویترز می‌افزاید: جواد اوجی وزیر نفت ایران پیش از این در ماه جولای (تیر-مرداد) از فروش نفت این کشور به ۱۷ کشور از جمله برخی از کشور‌های اروپایی خبر داده بود.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: ایران در صادرات نفت خود در بازه سه ماهه مارس تا مه سال جاری میلادی (۲۰۲۴) به بالاترین رقم صادرات در مقایسه با بازه‌های زمانی مشابه از سال ۲۰۱۸ دست یافته و در فروش نفت خود رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. 

اوجی وزیر نفت پیش‌تر اعلام کرده که صادرات نفت ایران از ۱۸۲ میلیون بشکه در سال ۱۳۹۸ به ۵۶۵ میلیون بشکه در سال ۱۴۰۲ رسیده است؛ همچنین رشد گروه نفت و گاز که سال ۱۳۹۸ منفی ۳۵ درصد بود؛ سال ۱۴۰۲ به مثبت ۲۰ درصد رسید؛ در زمینه تولید گاز مایع نیز جهش عمده‌ای رخ داده، به‌طوری که تولید آن از سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: بنگلادش ، ایران ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
خواهشمندیم به دانشگاه علوم پزشکی قزوین نظارت شود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۱۰:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
نفت ملت بی نوای ایران را غارت می کنند. هنری هم بجز نفت فروشی طی سه ده گذشته نداشتند. مردم بی نوا حیران و شاهد ویرانی کشور خود شده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
این که میخواهیم با استکبار جهانی در بیفتیم و نفت و سرمایه های ملی را زیر قیمت بازار بفروشیم کار درستی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
بله مشتری جدید پیداکردیم منتهی بادونوع فروش نفت اول با قیمت پایین دوم بجای پول نفت انبه وارد میکنیم
آخرین اخبار