نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان گفت: نقش ائمه جمعه در حوزه‌های علمیه گسترده‌تر است و باید در راستای تأمین زیرساخت‌ها و به‌کارگیری اساتید مجرب برای تأمین محتوای لازم تلاش خود را به کار گیرند.

 آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بیان کرد: جایگاه امامت جمعه نیاز به یک شخصیت اخلاقی، معنوی و مردمی دارد تا محور این جایگاه قرار بگیرد و بتواند سنگ صبور مردم بوده، برای آنها نقش پدری ایفا کرده و در عین هدایتگری، زبان مطالبه‌گر و به حق مردم باشد البته هر کدام از این مسائل وظیفه ذاتی طلاب و روحانیون است.
 
 وی به بیان برخی ویژگی‌های شهرستان دلگان پرداخت و عنوان کرد: خدمات خوبی در دوران حضور حجت‌الاسلام عظیم بامری در شهرستان دلگان صورت‌گرفته که باید کار و فعالیت خود را در ادامه زحمات وی بدانید؛ چون در این صورت کار خود را ریشه‌دار و عمیق نشان داده و درعین‌حال اخلاق را رعایت کرده‌اید.
 
 نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: باید جایگاه امامت جمعه نهایت استفاده را در راستای ارائه خدمت به مردم داشته باشید آسیب‌های گذشته را رصد کنید تا درگیر آنها نشوید.
 
 وی با اشاره به اینکه افراد باید در حوزه‌های مختلف به شیوه‌ای عمل کنند تا جای هیچ‌گونه حرف و حدیثی وجود نداشته باشد بیان کرد: از محور‌های مهم کاری حوزه‌های علمیه، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها هستند که باید به جنبه‌های هدایتی و حمایتی کار توجه داشته باشند.
 
 محامی گفت: نقش ائمه جمعه در حوزه‌های علمیه گسترده‌تر است و باید در راستای تأمین زیرساخت‌ها و به‌کارگیری اساتید مجرب برای تأمین محتوای لازم تلاش خود را به کار گیرند.
 
 وی با اشاره به اینکه شهرستان دلگان از جوانان با استعدادی برخوردار است گفت: باید زمینه رشد این افراد فراهم شود تا بتوان محتوای مناسب و اساتید مجرب را برای آنها فراهم کرد.
 
 نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بحث آموزش طلاب حوزه‌های علمیه کمیت چندان حائز اهمیت نیست؛ بلکه کیفیت و خروجی کار مهم است چرا که چنین فردی می‌تواند در جامعه مؤثر واقع شود.
 
 وی گفت: در حوزه‌های علمیه باید در کنار رشد و ارتقای اساتید بومی از ظرفیت اساتید باتجربه و مجرب از سایر نقاط هم استفاده شود تا در کنار بهره‌مندی از تجربیات نقش پدری ایفا کرده و بتوانند در مواقع لزوم راهنمایی لازم را صورت دهند.
 
 امام‌جمعه زاهدان اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده شهرستان دلگان در برخی محور‌ها از جمله فعالیت‌های حوزوی و قرآنی رشد خوبی پیدا کرده که نباید متوقف شود و باید تلاش کنید تا این روند روبه‌رشد همچنان ادامه‌دار باشد.
 
 در پایان این دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان حکم انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید بامری که از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صادر شده بود، را اعطا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.