رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تیم‌های بهداشتی بعنوان مرزبانان سلامت، امسال آماده‌تر از همیشه برای محافظت از سلامت هم میهنانمان و پایش سلامت زائران ورودی از کشور پاکستان، در مرز ریمدان حضور می‌یابند.

غزنوی در بازدید از مرز ریمدان ضمن بررسی میزان آمادگی تیم‌های بهداشتی گفت: مرز ریمدان نقطه اصلی و مهم کشور برای ورود زائران از کشور ۲۵۰ میلیون نفری پاکستان محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه عملکرد دو سال گذشته نظام سلامت نشان می‌دهد تیم‌های این نقطه از مرز نیز بسیار مسئولیت پذیر، پرتلاش و با مهارت، برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) آماده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی پذیر شدن تعداد زائرانی که قصد عبور از مرز ریمدان را دارند امکان برنامه ریزی دقیق تری فراهم شده است.

وی تاکید کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده همکاری با دانشگاه چابهار جهت تقویت کمی و کیفی ارائه خدمات به زوار هستیم. 

دکتر خدمتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی چابهار هم در این بازدید با اشاره به اینکه در ایام اربعین سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶ هزار نفر و سال قبل ۴۵ هزار نفر از مرز ریمدان وارد کشور شدند، افزود؛ امسال با توجه به مشخص بودن تعداد ویزای صادر شده توسط کشور عراق برای اتباع کشور پاکستان، پیش بینی حضور بیش از ۵۰ هزار نفر را داریم.

برچسب ها: اربعین ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار