سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: با گزارش به موقع یکی از شرکت‌های پخش فرآورده‌های گوشتی ۲۴ تن گوشت وارداتی غیر قابل مصرف انسانی در زاهدان احراز و امحا شد.

ابوالفضل احمدزاده  اظهار کرد: در راستای صیانت از امنیت غذایی در سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان بازدید‌های متعددی از شهرک صنعتی که در آن انبار‌های مختلف تعبیه شده انجام گرفته است.

وی با اشاره به یکی از محموله‌های گوشتی که از مبدا کشور پاکستان به مقصد سیستان و بلوچستان وارد شده است تصریح کرد: لاشه‌های گوسفند موجود در این محموله روی هم قرار گرفته و فاسد شده بود.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان عنوان کرد: یکی از شرکت‌های معتبر توزیع گوشت و فراورد‌های گوشتی به محض رویت این نوع اقدام برای حفظ و صیانت از امنیت غذایی مردم و همچنین صیانت از اعتباری که خودشان در عرف کشور دارند این موضوع را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه گزارش این شرکت با هماهنگی مسوول فنی به اداره کل دام پزشکی سیستان و بلوچستان و دامپزشکی زاهدان ارسال می‌شود خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان نمایندگان و بازرسان خود را به این شرکت ارجاع می‌دهد که در این بازید ۲۴ تن گوشت وارداتی غیر قابل مصرف احراز می‌شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه قرار بوده بخش اعظم این گوشت‌ها قطعه بندی و وارد بازار شود خاطرنشان کرد: با اعلام این شرکت از توزیع گوشت‌ها جلوگیری شد و برای اطمینان از اینکه این چرخه و فرآیند به نحو قانونی طی شود آزمایش‌های متعددی صورت گرفته است.

وی گفت: برای احراز قطعی دستگاه قضایی و همچنین دستگاه‌های متنازع صیانتی از امنیت غذایی مردم آزمایش تشخیص فساد گوشت ابتدا در سیستان و بلوچستان انجام و همچنین به یکی از استان‌های همجوار ارسال شده تا احراز قضایی ما و احراز دامپزشکی کاملا مستند باشد.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان بیان کرد: پس از وصول نتایج گزارشات؛ گوشت‌ها و عین لاشه‌هایی که قطعه بندی می‌شود با توجه به اینکه قابلیت مصرف انسانی ندارد از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان از سال ۱۴۰۰ رویکرد خود را که صیانت از امنیت غذایی مردم است به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و اداره کل دام پزشکی استان اعلام کرده و بر همین اساس به هیچ عنوان در این قضیه مسامحه‌ای با متخلفان، متهمان و مجرمان نخواهد داشت.

احمدزاده ضمن هشدار به افرادی که به نحوی این گوشت‌های وارداتی را قطعه بندی می‌کنند و در این قضیه فعال هستند گفت: قطعا با این افراد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، چون با توجه به اینکه مبدا اولیه ورود گوشت به کشور سیستان و بلوچستان است سپس از این منطقه به کل ایران توزیع انجام می‌شود این استان مرزبان و پاسبان صیانت از امنیت غذایی در کل کشور محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار