معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت سیستان و بلوچستان بیان کرد: سازمان صمت سیستان و بلوچستان از یک هفته گذشته تا پانزدهم مهرماه طرح نظارت بر لوازم‌التحریر و ملزومات مدارس را آغاز کرده است

قنبر کرمی گفت: همه ملزومات در این طرح از نظر قیمت کنترل می‌شود باتوجه‌به اینکه دفاتر جزو اصلی‌ترین مورد است از لحاظ وزنی و کاغذ کنترل می‌شوند و حتی تعداد برگ‌های دفاتر به‌صورت رندومی نیز شمرده می‌شود.
 
 وی ادامه داد: از استان‌های دیگر مشخصات واحد‌های تولیدی گرفته شده است و استان‌های اصفهان، خراسان و مازندران مشخصات تولیدکنندگان خود را در اختیار ما گذاشته‌اند که ما نیز این اطلاعات را به نوشت‌افزار‌های سطح استان دادیم تا با خرید مستقیم از تولیدکننده قیمت نهایی کاهش پیدا کند در این زمینه تاکنون موردی از کم‌فروشی مشاهده نشده است.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان تصریح کرد: در این ایام تعداد زیادی از اتباع بیگانه در سطح بازار و در کنار خیابان وسایل موردنیاز دانش‌آموزان را به‌صورت انبوه توزیع می‌کنند که باتوجه‌به کیفیت پایین‌تر از قیمت کمتری نیز برخوردار هستند از عرضه این اقلام به دلیل اینکه برای مردم کمک‌کننده است جلوگیری نشده است.
 
 وی باتوجه‌به آغاز نمایشگاه پاییزه افزود: در این نمایشگاه بالغ بر ۲۰ غرفه ملزومات مدارس را عرضه می‌کنند علاوه بر غرفه‌داران هم استانی از سایر استان‌ها نیز در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات متنوعی را عرضه می‌کنند این نمایشگاه به مدت هشت روز فعال است ضمن اینکه تیم‌های بازرسی صبح و عصر به‌منظور کنترل قیمت‌ها مراجعه می‌کنند در این نظارت‌ها حتی قیمت ملزوماتی که در خوار و بارفروشی‌ها نیز به فروش می‌رسد بررسی می‌شود.
 
 کرمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت در این سال به‌صورت نرمال بوده است تشریح کرد: چنانچه شهروندان متوجه گران‌فروشی شدند با شماره‌گیری تلفن ۱۲۴ و ارتباط با اپراتور گزارش دهند گزارش‌های واصله توسط تیم‌های بازرسی به‌صورت گشت‌های ویژه پیگیری می‌شود.
 
 وی در خصوص کمبود طرح‌های اسلامی و ایرانی ادامه داد: در بین طرح‌های که برای نوشت‌افزار به کار می‌رود اکثرا از کارتون‌های موردپسند دختران و پسران استفاده می‌شود در حوزه استفاده از طرح‌های اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی دخل و تصرف دارد و ما فقط تأمین کالا را برعهده داریم؛ فروشندگان نیز طرح‌هایی را برای عرضه می‌آورند که فروش بیشتری را داشته باشند داشته باشد، زمانی که طرح‌های ایرانی و اسلامی در بازار نباشد عرضه به سمت طرح‌های دیگر می‌رود.
 
 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان در خصوص نظارت بر فرم مدارس اظهار کرد: بعد از بستن قرارداد بین مدیران مدارس با واحد‌های تولیدی، واحد تولیدی باید یک نمونه از فرم نهایی را برای قیمت‌گذاری به سازمان صمت بیاورد این فرم توسط کارشناسان ما آنالیز می‌شود در این پرسه حتی قیمت نخ به کار برده شده در فرم نیز در نظر گرفته می‌شود و در نهایت با همکاری سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و آموزش‌وپرورش قیمت‌گذاری انجام می‌شود.
 
وی افزود: ما یک نوع فرم را که حالت عمومی‌تر دارد اعلام کنیم برخی از مدارس تغییراتی را در فرم نهایی ایجاد می‌کند که باتوجه‌به جنس و مدل لباس فرم قیمت‌گذاری انجام می‌شود، اما بازهم مشاهده می‌شود که برخی از فروشندگان لباس فرم را بالاتر از قیمت نهایی به فروش می‌رسانند.
 
 کرمی با اشاره به تخلف گران‌فروشی لباس فرم مدارس عنوان کرد: آن دسته از فروشندگان متخلف موظف شدند ضمن پرداخت جریمه و معرفی به تعزیرات حکومتی باید مازاد وجه دریافتی از فروش لباس فرم مدارس را به اشخاص برگشت دهند؛ فروشندگان ملزوم به نصب قیمت مصوب هستند.
 
 وی در پایان گفت: ما همه تلاش خود را برای کنترل و نظارت بر قیمت‌ها می‌کنیم؛ اما گرانی باعث اذیت‌شدن خانواده است، خانواده‌ها حساسیت لازم را در خرید‌های خود داشته باشند و فاکتور از فروشندگان بخواهند تا اگر اجحافی صورت گرفت قابل‌پیگیری و بازگشت باشد همچنین از طریق تلفن ۱۲۴ نیز در خدمت مردم هستیم.

برچسب ها: صمت ، لوازم التحریر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار