منصوریان گفت: پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی برای کشورمان حیثیتی است و مسلما باید پاسخ سنگین و دندان‌شکنی به ترور هنیه توسط اسرائیل بدهیم.

گقارد منصوریان نماینده مسیحیان ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی گفت: ترور یک فرد سیاسی، فردی که حامی مردمش بود و برای زنان و کودکان ملت فلسطین فداکاری می‌کرد و برای آزادی سرزمین خود و احقاق حقوقشان مبارزه می‌کرد و مهمان کشورمان بود اقدامی بسیار فاجعه‌بار و یک رفتار خارج از عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی بود.

وی اظهار کرد: پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی برای کشورمان حیثیتی است و مسلما و قطعا باید پاسخ سنگین و دندان‌شکنی به این عملیات تروریستی بدهیم، اما باید مسائل سیاسی و وضعیت کنونی عرصه بین‌الملل را در نظر بگیریم تا بتوانیم جوابی در خور آن به صهیونیست‌ها بدهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که عملیات وعده صادق اتفاق افتاد وضعیت با الان متفاوت بود و نوع حمله هم تفاوت داشت و در جواب حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه حمله گسترده موشکی اتفاق افتاد و نیرو‌های نظامی و مسئولان برای پاسخ به این اقدام تروریستی اسرائیل باید وضعیت را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: ما در وضعیتی قرار داریم که متاسفانه عرصه بین‌الملل از اسرائیل حمایت می‌کند هرچند کشور‌هایی هستند که از حقوق فلسطینیان صحبت می‌کنند و از کشتاری که اسرائیل در غزه و سایر سرزمین‌های اشغالی به راه انداخته است صحبت می‌کنند و واکنش‌هایی صورت گرفته که نمونه بارز آن کشور ارمنستان است که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته و این یک اقدام بسیار عالی و به موقعی بوده که این کشور انجام داده است.

منصوریان اظهار کرد: فشار‌ها در عرصه بین‌الملل پس از عملیات وعده صادق ۲ که علیه ایران راه می‌افتد را باید به‌وسیله رسانه، اطلاع‌رسانی و طبق حقوق بشر و روابط بین‌الملل پاسخ دهیم، چون ما اجازه پاسخ دادن و گرفتن انتقام را داریم چراکه وقتی مهمان ما را در پایتخت کشورمان به شهادت می‌رسانند مسلما ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و سکوت کنیم و باید جواب دهیم و انتقام بگیریم و کشور‌های جهان این را درک می‌کنند.

وی افزود: این هجمه توسط رسانه‌هایی که علیه ما هستند انجام می‌شود و ما باید این اقدام آنها را به‌وسیله رسانه و اطلاع‌رسانی خنثی کنیم.

نماینده مسیحیان ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اسرائیل به‌دنبال گسترش جنگ است و کشور‌های اروپایی، آمریکا و ناتو می‌توانند وارد این جنگ شوند و ایران باید این مسئله را در نظر داشته باشد و اقداماتش را طوری انجام دهد که در این برهه زمانی وارد جنگ با اسرائیل نشود.

منصوریان گفت: بقای نتانیاهو و اسرائیل در این وضعیت با شکست در حمله اسرائیل به فلسطین صورت گرفت و وجهه‌ای که از ارتش آن به خاک کشیده شد باعث شد الان فقط با ادامه جنگ و کشتار خود را حفظ کند و وجهه و پرستیجی که از آن رفته را برگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار