عبدالله گفت: خیل عظیمی از شهدا در مسیر حماسه اربعین پرپر شدند و بیش از ده هزار شهید در خون خود غلتیدند.

«نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق در کشورمان در آیین آغاز مراسم اربعین حسینی ۱۴۰۳ و اختتامیه هشتمین سوگواره عبرات که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: حماسه اربعین کار مشترک کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها است که پس از پایان اربعین کار خود را آغاز و در همه روز‌های سال کار می‌کنند.

وی ادامه داد: این کارگروه‌ها و کمیته‌ها از وزارتخانه‌های دو کشور هستند و زیرنظر دولت عراق و ایران فعالند. از همه برادرانی که اربعین را برگزار می‌کنند مثل موکب‌داران و مسئولان عتبات عالیات در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین از نیرو‌های امنیتی مثل پلیس ارتش و حشد الشعبی تشکر می‌کنیم که کارشان حمایت از راه‌های رسیدن به کربلاست.

امیدواریم تعداد زائران اربعین به پنجاه میلیون نفر برسد

عبدالله تاکید کرد: پیاده‌روی از چند روز پیش شروع شده است و این راهپیمایی قبل از سال ۱۳۸۴ به صورت محلی برگزار می‌شد. آقای وحیدی گفت خیل عظیمی از شهدا در این مسیر پرپر شدند و بیش از ده هزار شهید در خون خود غلتیدند و گور‌های دسته‌جمعی که پیدا شد شاهد بر این ماجراست، اما الان زیارت اربعین به یک زیارت جهانی تغییر کرده و از کشور‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند و هر سال بر تعداد آن افزوده می‌شود و امیدواریم تعداد زائران به پنجاه میلیون نفر برسد.

وی اظهار کرد: پرچم امام حسین (ع) در قطب شمال و جنوب و همه کشور‌ها بلند شده است و ما مردم عراق اعتقاد داریم هر چه داریم از فضل خدا و امام حسین (ع) است و هر چه خدمات به زائران می‌دهیم کم است، چون هر چه داریم از برکت امام حسین (ع) است.

سفیر عراق در کشورمان گفت: به همه زائران امام حسین (ع) می‌گوییم که دل‌های ما و خانه‌های ما برای شما باز است و قدمتان روی چشم است.

خبرنگار: محمد امیرحسینی

برچسب ها: اربعین ، ایران و عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار