سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با نماینده حماس در تهران شهید هنیه را مولود مقاومت خواند.

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با نماینده حماس در تهران شهید هنیه را مولود مقاومت خواند و ضمن تأکید بر پاسخ قطعی و موثر ایران به رژیم اسرائیل، گفت: پیام شهادت و تشییع باشکوه مردمی شهید هنیه در تهران این است که ما و شما یکی هستیم.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۵ مرداد ماه با حضور در دفتر نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، با خالد قدومی نماینده حماس در تهران گفتگو کرد.

در این دیدار که جمعی از مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند، باقری ضمن نکوداشت تلاش‌ها و مبارزات و مجاهدت‌های شهید هنیه، شهادت رئیس فقید دفتر سیاسی حماس را به مردم مقاوم و شجاع فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی تسلیت گفت.

باقری تأکید کرد: شهادت آقای هنیه، اگر چه ضایعه‌ای برای مقاومت است، اما باعث تقویت جبهه مقاومت در فلسطین و منطقه شد و همه جهان اسلام این ترور جنایتکارانه را محکوم کردند و این شهادت و خون پاک شهید هنیه، باعت تحکیم پیوند و همبستگی ملت فلسطین و ایران شد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی جانفشانی ملت مظلوم فلسطین و غزه طی ماه‌های گذشته را باعث ذلت رژیم صهیونیستی و حامیانش توصیف و عنوان کرد: شهید هنیه مولود مقاومت بود و موجب تقویت و استحکام مقاومت و آرمان فلسطین شد و صهیونیست‌ها در اهداف تعیین شده خود شکست خوردند. همچنانکه پیام شهادت و تشییع باشکوه مردمی شهید هنیه در تهران این است که ما و شما یکی هستیم و این همبستگی مقاومت در مقابل اشغالگری و تجاوز و جنایت، با قوت بیشتر است.

ذلت رژیم صهیونیستی بیشتر نمایان شده است 

وی افزود: هر چه مقاومت ادامه یابد، عزت ملت فلسطین و قدرت آن بیشتر و در مقابل بزدلی صهیونیست‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها ۱۰ ماه در منطقه‌ای کوچک پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را به کار بردند تا ملت فلسطین را نابود کنند، اما نتوانستند و فقط مردم غیرنظامی را شهید و اماکن غیرنظامی را وحشیانه تخریب کردند؛ اما با توکل به خداوند و مقاومت ملت فلسطین، جهان جدیدی برای مقاومت و اقتدار آنها ایجاد شده و در مقابل ذلت رژیم صهیونیستی بیشتر نمایان شده است. 

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز اطمینان کرد که پرچم آزادی و آزادگی که ملت فلسطین بلند کرده، همچنان برافراشته بماند و دولت و مردم ایران از هیچ کوششی در حمایت از آرمان فلسطین دریغ نخواهند کرد؛ چون آرمان و هدف ما یکی است که همان آرمان اسلامی است و این نشانه عزت و مجاهدت مجاهدان ماست که انشالله این بیداری اسلامی باعث نابودی اسرائیل خواهد شد.

 پاسخ قطعی و موثر به اقدام جنایتکارانه رژیم اسرائیل خواهیم داد

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه اظهار داشت: این اقدام، نقض قوانین بین‌المللی است و جمهوری اسلامی ایران مطابق حقوق و قوانین بین‌المللی، این حق را دارد که واکنش مقتضی در دفاع و صیانت از امنیت و حاکمیت ملی خود نشان بدهد و نقش راهبردی خود را برای تثبیت صلح و ثبات در منطقه به ظهور برساند.

باقری با اشاره به تلاش‌های جدی ایران در استفاده از همه ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و رسانه‌ای برای استیفای حقوق و منافع ملی کشورمان از جمله درخواست برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد و رایزنی‌های تلفنی با وزرای خارجه و مقامات بسیاری از کشور‌ها و تشریح و تبیین واقعیت صحنه و دیدگاه و سیاست قطعی ایران در پیگیری این موضوع، همچنین درخواست برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پاسخ قطعی و موثر به این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی خواهد داد.

 قدومی: آرمان ما و شما یکی است

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران نیز با اشاره به تشییع باشکوه شهید هنیه در تهران، از مواضع و حمایت‌ها و ابراز همدردی رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و دولت و مردم ایران تقدیر کرد و گفت: آرمان ما و شما یکی است و غزه نماد انسانیت است و همچنان که شاهدیم، در تمامی کشور‌ها حتی در آمریکا و غرب و کل مناطق جهان، جوانان و دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار دادند؛ حتی یهودیان اعتراض کردند و اعلام داشتند که اسرائیل نماینده آنها نیست.

وی افزود: خون شهید هنیه و شهدای مقاومت و ملت فلسطین، مقاومت را تقویت و ریشه ظلم رژیم صهیونیستی را خواهد خشکاند.

منبع: فارس

برچسب ها: علی باقری ، جنبش حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار