حسین جابری انصاری ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی، شناخت شخصیتی از مجاهد بزرگ شهید اسماعیل هنیه و چرایی لزوم خونخواهی جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

حسین جابری انصاری سخنگو و معاون عربی و آفریقایی پیشین وزارت امور خارجه در گفت وگو با KHAMENEI.IRبه تحلیل  درباره ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی، شناخت شخصی او از مجاهد بزرگ شهید اسماعیل هنیه و چرایی لزوم خونخواهی جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

به گفته جابری معنای عملیّات ترور در تهران این است که دایره‌ی عملیّات را اسرائیل دارد گسترده می‌کند. بنابر‌این، شما به عنوان طرف مقابل نمی‌توانی شاهد و تماشاگر باشی.

در این لحظه‌ی جاری، قطعاً ایران به دنبال جنگ نیست، همان‌گونه که خطّ استراتژیک چند دهه‌ی ایران بوده. این سیاست ثابت ایران و رهبری انقلاب اسلامی است و همیشه این سیاست باقی بوده. امّا معنایش این نیست که در برابر یک دشمن افزون‌خواه، توسعه‌طلب، جنگ‌طلب و اشغالگری مثل رژیم صهیونیستی، وا داده بشود و کار‌هایی انجام بشود که به معنای پیشروی او باشد.

سخنگو و معاون عربی و آفریقایی پیشین وزارت امور خارجه ادامه داد: در پاسخی که ایران می‌دهد، اضافه بر همه‌ی منطق‌های استراتژیک، منطق درونی هم باید مورد توجّه قرار بگیرد و سیاست داخلی ما با حفظ وحدت ملّی و حرکت وفاقی که آغاز شده و تقسیم کار ملّی و صدای واحد شنیدن ــ یک صدای واحد متّفق از سوی نهاد‌های حاکمیّتی و اجزای سیاسی مختلف ــ پیش برود.

جابری گفت: اسرائیلی‌ها می‌خواهند بن‌بست در جنگ را از طریق رجوع به مزیّت نسبی خودشان در حوزه‌ی عملیّات‌های ویژه‌ی امنیّتی و ترور جبران کنند. در حقیقت، اسرائیل به دنده‌ی کمکی رجوع کرده و خودروی جنگی‌اش در گِلزار نوار غزّه گیر کرده.

سخنگو و معاون عربی و آفریقایی پیشین وزارت امور خارجه افزود: یک جمع کوچکی از فلسطینی‌ها در شهر زیرزمینی غزّه، در زیر زمین، مدّت‌ها برنامه‌ریزی کردند، یک عملیّات بزرگی در اندازه‌ی هفتم اکتبر را طرّاحی کردند و در یک پیشروی سریع، آمدند دو برابر نوار غزّه را گرفتند! این یعنی فروپاشی منظومه‌ی بازدارندگی اسرائیل به تمام معنی کلمه.

وی افزود:  ایستادگی اسطوره‌ای و تقریباً بی‌نظیر تاریخی مقاومت فلسطین در غزّه، نه قرینه، بلکه یک امر قطعی و یک امر واقعی است که بیش از دو میلیون و دویست هزار فلسطینی در غزّه ایستاده‌اند و اکثریّت قاطع و غالبشان پشتوانه‌ی مقاومت هستند.

جابری گفت: وعده‌ی صادق یک عملیّات حساب‌شده بود؛ بنا نبود تلفات داشته باشد، بلکه بنا بود نشان داده بشود که ایران اراده دارد، منظومه‌ی قدرت دارد، از خودش دفاع می‌کند، اجازه نمی‌دهد بازدارندگی‌اش خدشه‌دار بشود و همچنین به رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد که مفهوم خودش از موازنه‌ی قدرت و بازدارندگی را به ایران تحمیل بکند.

وی افزود: عملیّات‌های جدید، از جمله زنجیره ترور و ترور خاص در تهران، یک هدف‌گیری‌اش این است که در نتایج استراتژیک عملیّات وعده‌ی صادق خدشه ایجاد بشود و موازنه‌ی جدیدی به نفع اسرائیل شکل بگیرد.

جابری گفت: به نظر می‌رسد که شخص نتانیاهو نیم‌نگاهی به انتخابات آمریکا هم دارد و بر روی کار آمدن جمهوری‌خواهان شرط‌بندی دارد و می‌خواهد یار کمکی آنها باشد و کمک بکند برای اینکه جمهوری‌خواهان و شخص ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان، در آمریکا روی کار بیایند. 

وی ادامه داد: وقتی ما این حرف را می‌زنیم که «اسرائیل دچار بن‌بست است»، با کمال تأسّف، برخی لبخند می‌زنند و می‌گویند چه‌جور این‌همه تخریب کرده و کشتار کرده و شما می‌گویید در بن‌بست است. بالاترین نشانه این است که اسرائیل توافق آتش‌بس را نمی‌پذیرد. اگر اهدافش در غزّه محقّق شده، چرا به جنگ خاتمه نمی‌دهد؟

مشروح این گفت وگو را در آدرس زیر بخوانید:
https://khl.ink/f/57330

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار