سرپرست وزارت خارجه ایران و وزیر خارجه سوریه تاکید کردند جنایات رژیم صهیونیستی نباید بدون مجازات و یا حسابرسی بمانند.

فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در این تماس تلفنی با «علی باقری کنی» سرپرست وزارت خارجه ایران تحولات منطقه به ویژه تشدید رژیم صهیونیستی و حملات اخیر آن به تعدادی از کشور‌های منطقه از جمله ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس در تهران و ترور شهید «فواد شکر» از فرماندهان مقاومت لبنان در بیروت را بررسی کردند.

به نقل از سایت خبری العهد، المقداد در این گفتگو گفت رژیم صهیونیستی به سیاست تشدید، گسترش دامنه تجاوزات خود در منطقه، ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین و مخصوصا نوار غزه ادامه می‌دهد که نباید بدون مجازات و یا حسابرسی بمانند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد کشورش دز مقابله با این تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در کنار ایران و گروه‌های مقاومت خواهد ایستاد و از تلاش‌های ایران برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و پایان دادن به آنها قدردانی کرد.

المقداد همچنین همدستی ایالات متحده آمریکا و کشور‌های غربی با جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آنها را شریک حملات در ایران، لبنان، یمن و سوریه دانست.

سرپرست وزارت خارجه ایران هم تاکید کرد اقدامات رژیم صهیونیستی ناشی از شکست آن در جنگ غزه و تلاشش برای صدور بحران و گسترش دایره جنگ در منطقه است.

وی افزود حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه لبنان، یمن و تهران و پیش از آن علیه سوریه که با حمایت آمریکا و غرب انجام شد، بی‌پاسخ نخواهد ماند.

دو طرف بر تداوم رایزنی‌ها، هماهنگی و تلاش برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و نیز شکست طرح‌های این رژیم و غرب و تحقق امنیت و ثبات منطقه و جهان تاکید کردند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار