ضریح مطهر امامزاده حسین (ع) قزوین با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مسئولان غبارروبی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مراسم غبارروبی ضریح مطهر امامزاده حسین (ع) قزوین گفت: ائمه اطهار (ع) و پیروانشان مبلغان رسالت‌های رسول اکرم (ص) و انبیا (ع) بوده‌اند و دنبال مردم برای هدایت مردم بودند.

وی اضافه کرد: رسول اکرم (ص) همواره در حال هدایت مردم در بیرون از خانه بودند و هیچگاه ننشسته بودند که مردم به سراغ ایشان بروند و خودشان در کوچه و خیابان سراغ هدایت مردم می‌رفتند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: بعد از رسول گرامی اسلام (ص) اسلام در حال گسترش بود و ممکن بود هر کسی به زبانی اسلام را توضیح بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) که به خراسان آمدند، تبیین را نشان دادند و یک مسیر طولانی از مدینه تا خراسان را طی کردند و در تمام مسیر مردم را هدایت کردند.

وی افزود: کمی پس از هجرت امام رضا (ع)، حضرت فاطمه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) از مسیر‌های دیگری به ایران هجرت کردند و دین اسلام و پیام نبی مکرم اسلام (ص) را تبیین فرمودند و اگر نقشه ایران را ببینیم مسیر‌های هجرت این بزرگواران، مسیر پیروان اهل‌بیت (ع) شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: امامزاده‌ها در عصر غربت ائمه اطهار (ع) همان مبلغانی بودند که یا از دنیا رفته‌اند و یا به شهادتشان رسانده‌اند.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: در دوران نسل‌کشی و کودک کشی صهیونیست‌ها می‌توانیم آستان مقدس امامزادگان را پایگاهی قرار دهیم که جنایت‌های صهیونیست‌ها را به مردم بیشتر معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار