مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: راه اندازی مرکز مانیتورینگ فرماندهی، کنترل و هدایت عملیات مدیریت بحران از سال گذشته با اعتباری معادل ۲۵ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون آماده بهره برداری است.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: مرکز مانیتورینگ فرماندهی، کنترل و هدایت عملیات مدیریت بحران برای نخستین مرتبه در استان راه اندازی می‌شود تا در زمینه اطلاع رسانی و اتخاذ تصمیمات مورد نیاز در کمترین و بهترین زمان ممکن گامی مهم و موثر برداشته شود.

وی اضافه کرد: این مرکز به دلیل برقراری ارتباط مستقیم و برخط جهت دریافت اطلاعات فنی و لحظه‌ای با دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با مدیریت بحران ضمن دریافت، پردازش و نمایش اطلاعات تمام دستگاه‌های درگیر در بحران زمینه را برای تصمیم گیری مناسب فراهم می‌کند.

علیمی اضافه کرد: طراحی مرکز مانیتورینگ به گونه‌ای است که در صورت بروز بحران‌های شدید، بدون نیاز به خروج از مرکز، می‌تواند تا یک هفته قابل بهره برداری و مدیریت باشد.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین بیان کرد: سازمان مدیریت بحران قزوین در حوزه‌های مختلفی از ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده کرده و با استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های نوین پیگیر خرید پهپاد از شرکت‌های دانش بنیان برای ۶ شهرستان استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار