سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح بازآفرینی شهر‌های محمودآباد نمونه و دانسفهان در کمیسیون ماده ۵ خبر داد و گفت: تعیین محدوده این شهر‌ها مشخص شده و به دایره محلات هدف اضافه شدند.

وهاب میزانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: استان دارای ۶ شهرستان، ۲۵ شهر و ۳۸ محله ناکارآمد است که ۱۵ شهر جزو محلات هدف بازآفرینی هستند و سایر شهر‌های استان نیز مراحل تصویب مناطق خود را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ شهر استان قزوین دارای طرح بازآفرینی بوده و هشت شهر شامل سیردان، معلم کلایه، محمدیه، شریفیه، خاکعلی، بویین زهرا، شال و سگزآباد نیز در مرحله بازبینی قرار دارند.

میزانی با اشاره به اینکه در ۱۵ شهر استان ۳۸ محله ناکارآمد وجود دارد، بیان کرد: میزان بافت‌های فرسوده استان قزوین هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۵۰۰ هکتار آن در شهر قزوین قرار دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اضافه کرد: سال گذشته و برای تسهیلات مورد نیاز بافت از محل تبصره ۱۵ سهمیه استان ۱۲۹ واحد بود که این تعداد به ۳۲۵ واحد افزایش یافت و ۵۴ مورد این تسهیلات منجر به انعقاد قرارداد و معرفی به بانک شده و ۱۰۲ پرونده نیز در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار