همزمان با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، ساختمان دادگاه حوزه قضایی بشاریات در شهرستان آبیک با حضور رییس کل دادگستری استان قزوین به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا رییس کل دادگستری استان قزوین در مراسم بهره برداری از طرح توسعه ساختمان دادگاه بشاریات گفت: با توجه به افزایش ورودی پرونده به محاکم قضایی و در راستای بهبود خدمت رسانی به مردم توسعه دادگاه‌ها و فراهم نمودن فضای مناسب برای ارایه خدمات یکی از موضوعات مهمی است که نقش اساسی در افزای رضایت مندی و دسترسی به خدمات قضایی دارد.

وی ادامه داد: طرح توسعه ساختمان دادگاه حوزه قضایی بشاریات در زمینی به مساحت ۴۶۵ متر مربع با احداث ۲۴۰ متر بنا با مشارکت مسئولان محلی احداث و آماده خدمت رسانی به مردم عزیز این منطقه می‌باشد.

مصطفوی نیا در ادامه با اشاره به نقش دادگاه‌ها و شورا‌های حل اختلاف در تحقق مصالحه در پرونده‌ها گفت: استفاده از صلح یاران، ظرفیت‌های مردمی و معتمدین در روستا‌ها و بخش‌ها موجب افزایش صلح و سازش در دعاوی شده و زمینه کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی را به همراه دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش بخشداری بشاریات در ایجاد سیستم پایش تصویری در سطح این بخش گفت: بر اساس گزارش مراجع انتظامی و قضایی بعد از راه اندازی سیستم پایش تصویری در تمام روستا‌های بخش بشاریات، میزان سرقت در این بخش ۳۵ درصد کاهش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار