معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: بر اساس قانون، انجام هر نوع معامله برای افراد غیرمجاز، خلاف قانون است و حتی در صورت ثبت اجاره نامه اتباع به نام افراد ایرانی تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: حدود صد هزار تبعه به دلیل جاذبه‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی بعنوان مهمان ناخوانده در استان حضور دارند نیاز به برنامه ریزی بیشتر دارد چرا که این امر برای اقتصاد استان هزینه‌هایی را متحمل می‌کند.

فولیان افزود: در برخورد با اتباع هم قانون ملاک عمل است و بر این اساس باید برنامه ریزی‌های موثر انجام شود تا با همراهی مردم و دستگاه‌ها از آسیب‌های حضور اتباع کاسته شود. در این راستا، شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرائم اتباع در دادگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه اتباع مجاز در سراسر استان باید کارت شناسایی معتبر داشته باشند و هنگام تردد در اماکن و محل‌ها به تابلو‌های ممنوعه توجه کنند. مشاوران املاک نیز در نظر داشته باشند که بر اساس قانون، انجام هر نوع معامله برای افراد غیرمجاز، خلاف قانون است و حتی در صورت ثبت اجاره نامه اتباع به نام افراد ایرانی تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

فولیان گفت: تنظیم قرارداد مسکن برای افراد مجاز سایر استان‌ها در استان قزوین ممنوع بوده و ضمنا قانونگذار بکارگیری اتباع غیرمجاز را جرم انگاری کرده و با کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را بکارگیری می‌کنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار