معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین از برگزاری ۸۶ دادگاه علنی بر خط با هدف افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی در استان خبر داد.

حجت الاسلام علی مظفری معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین گفت: از سال گذشته به موجب اصل ۱۶۵ قانون اساسی و سند تحول قوه قضاییه، دادگاه‌های علنی برخط به صورت مستمر در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دادگاه‌ها با فراهم نمودن امکان حضور افراد به صورت برخط در جلسات علنی، در راستای افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی با هدف آموزشی و شفاف سازی در دسترس دانشجویان، اساتید، کارشناسان حقوقی و عموم مردم قرار دارد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین اضافه کرد: از ابتدای سال جاری ۸۶ دادگاه علنی برخط در استان قزوین در بستر سامانه سهراب برگزار گردیده که ۲۳ جلسه آن تا پایان مرداد ماه در حال برگزاری می‌باشد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری استان قزوین در سال جدید برگزاری ۱۰۰ جلسه علنی برخط می‌باشد، گفت: با توجه به استقبال قضات از برگزاری دادگاه‌های برخط، پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال میزان دادگاه‌های علنی برخط استان از هدف گذاری تعیین شده نیز بیشتر شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین گفت: دادگاه‌های برخط از طریق سامانه‌های الکترونیک در بستر "سامانه سهراب" به آدرس https://sahrab.adliran.ir در دسترس عموم قرار دارد و علاقه مندان می‌توانند با کد جلسه qazvin به صورت مهمان وارد سیستم شوند.

علاقه مندان می‌توانند جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به دادگاه‌های علنی برخط کلیه استان‌ها به نشانی https://eadl.ir/allOC مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار