وزیر راه وشهرسازی گفت: ۳هزار پرواز رفت وبرگشت برای اربعین امسال از سوی شرکت های هواپیمایی در نظر گرفته شده است.

به  گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره آمادگی حمل و نقل عمومی برای سفرهای اربعین  گفت:از ٢۶ فرودگاه کشور علمیات پروازی انجام خواهد شد و برای انجام ١۵٠٠ پرواز برنامه‌ریزی شده است و که به صورت رفت وبرگشت می شود نسبت به سال گذشته یک رشد قابل توجهی را شاهد هستیم که البته روزهای پایان اربعین پروازهای فوق‌العاده به این اعداد اضافه می‌شود.

وی با اشاره به قیمت بلیت گفت: قیمت بلیت مصوب و اعلام شده‌است و سازمان هواپیمایی باید نظارت کامل بر عرضه بلیت داشته باشد و هیچ بخشی بدون نظارت سازمان هواپیمایی عرضه نخواهد داشت و هر شرکت و واسطه‌ای بخواهد خارج از چارچوب عرضه کند با آن برخورد خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در این دولت فرصت نشد که بساط واسطه‌گران را جمع کنیم و امیدواریم دولت‌ بعد بتواند این بساط را جمع کند .

بذرپاش با بیان اینکه نظم در عرضه بلیت اربعین نظم خود را دارد، افزود: قرار بر این است که بلیت اربعین به صورت پلکانی عرضه شود و عرضه یکباره و در یک روز نخواهیم داشت.برای فروش بلیت هیئتی هم سامانه ای در سازمان هواپیمایی راه‌اندازی شده‌است تا متقاضیان از آن طریق نسبت به خرید بلیت هیئتی اقدام کنند. 

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا بخش نظارت بر بازار بر انجمن شرکت‌های هواپیمایی واگذار شده، اظهار داشت: بحث نظارت قابل واگذار نیست و قطعا همچنان سازمان هواپیمایی ناظر بر بازار است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به  سوالی درباره فعالیت اسنپ و تپسی در ایام اربعین در مسیر ایلام تاکید کرد: امسال هم اسنپ و تپسی با قیمت آزاد در ایام فعال هستند.

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار