همزمان با نزدیک شدن به اربعین پیش فروش بلیت ۶۰۰ هزار صندلی در بخش ریلی برای پایانه‌های مرزی آغاز شده است.

همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین تمامی ناوگان حمل ونقلی برای جابه جایی زائران اربعین پای کار آمده اند تا بخشی از نیاز ناوگانی حمل‌ونقل کشور تامین شود یکی از بخش‌های که تا به امروز با تمام توان برای جابه جایی زائران پای کار آمده است بخش حمل ونقل ریلی است به طوری که طبق اعلام مدیرعامل شرکت راه آهن حدود ۶۰۰ هزار صندلی برای جابه جایی زائران اربعین تامین شده است و از روز گذشته هم پیش فروش این بلیت‌ها از ۲۵ سکوی اینترنتی آغاز شده است.

قطار‌های رایگان برای جابه جایی زائران در مرز قرار دارد

در همین رابطه سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  در خصوص عرضه بلیت قطار‌های مسافری برای ایام اربعین گفت: در مسیر‌های تهران - خرمشهر، مشهد- خرمشهر، مشهد - کرمانشاه قرار داده شده است. همچنین قطار‌ها به شکل مبدا و مقصدی از مبدا زاهدان - خرمشهر و مسیر ساری - کرمانشاه در نظر گرفته شده است و برای سایر مسیر‌ها قطار‌های فوق العاده قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: قطار‌های مسافری به شکل ۲۴ ساعته از ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه که حدود ۲۰ کیلومتر است اقدام به حمل رایگان مسافران می‌کنند همچنین در برگشت هم زائران امام حسین (ع) از نقطه صفر مرزی به خرمشهر به صورت ریلی جابه جا می‌شوند. در ماه صفر و ایام اربعین امسال ۶۰۰ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت برای زائران در نظر گرفته شده است که این تعداد صندلی با توجه به ایام اربعین و متناسب با تقاضا افزایش خواهد یافت.  

وی همچنین از آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های کل مسیر در کشور از ۲۴ مرداد تا انتهای تابستان خبر داد که مسافران به صورت اینترنتی و به صورت حضوری امکان خرید دارند.

مسافران امکان خرید اینترنتی بلیت قطار ندارند

این در حالی است که بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که کمبود بلیت در مسیر‌های مختلف کشور به ویژه مسیر‌های منتهی به مرز‌ها با کمبود روبرو بوده است به طوری که قاسمی یکی از مسافران که از صبح امروز برای خرید بلیت اربعین به سکو‌های اینترنتی و سایت‌ها مراجعه کرده بود به باشگاه خبرنگاران گفت: از راس ساعت ۹ برای خرید بلیت  اقدام کردم، اما متاسفانه تعداد زیادی از سایت و سکو‌های اینترنتی با اختلال روبرو شده بود و زمانی که برای خرید بلیت حضوری به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کردم هیچ بلیتی نبود.

وی افزود: امیدارم شرکت راه آهن قطار‌های فوق‌العاده در بازه زمانی اربعین قرار دهد چراکه در سال گذشته با استفاده از قطار توانستیم تا نزدیکی‌های مرز برویم و این موضوع برای من و همراهانم بسیار دلچسب و راحت بود و خود باعث شد که امسال هم برای سفر اربعین اگر امکان پذیر باشد از قطار تهران _ کربلا استفاده کنیم و اگر امکان نداشت از قطار‌های که تا نزدیکی‌های مرز می‌روند استفاده کنیم.

او گفت: قیمت و سهولت قطار در مقایسه با سایر ناوگان از جمله اتوبوس بسیار بهتر و ارزان‌تر بوده است، اما متاسفانه خرید آن با توجه به کندی اینترنت و افزایش میزان تقاضا بسیار دشوار است که امیدواریم در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

براساس این گزارش یکی دیگر از بخش‌های حمل ونقلی که از سال گذشته راه اندازی شده و خود باعث استقبال زیاد زائران شده قطار ترکیبی تهران _ کربلا است که تا مرز شلمچه مسافران را هدایت می‌کند و از شلمچه تا بصره مسافت ۳۰ کیلومتری با اتوبوس طی شده و از بصره تا کربلا هم مجدد با قطار طی خواهد شد.

محدودیت‌های تردد قطار کربلا در ایام اربعین 

در همین زمینه هم صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام  کرد:  قطار ترکیبی تهران-کربلا در سال‌های قبل در ایام اربعین راه اندازی می‌شد و با توجه به اینکه طرف عراقی امکانات مناسب را نداشت در طول سال تداوم نداشت. این در حالی بود که در گذشته قطار تهران-کربلا قبل از اربعین راه‌اندازی شد و در طول سال ادامه پیدا کرد.

وی با بیان این‌که در طول سال قطار‌های ۴ تخته ۴ ستاره در مسیر تهران-کربلا سیر می‌کنند، افزود: با توجه به این‌که شرایط کشور عراق، برای بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ صفر (۲۵ مرداد تا ۴ شهریور)، بلیت قطار تهران-کربلا فروخته نمی‌شود. در ایام زیارت اربعین اساسا قطار‌های کشور عراق به این صورت نیست که بلیت فروشی کنند، لذا امکان اینکه در این ایام مشخص برای جابجایی زائران قطار را در اختیار قرار دهند، وجود ندارد.

صالحی با این‌که قطار ترکیبی تهران-کربلا تا قبل از ۱۰ صفر به زائران خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: البته در این ایام قطار از تهران به سمت خرمشهر حرکت می‌کند و قیمت بلیت آن (قطار ۴ تخته ۴ ستاره) حدود ۵۰۰ هزار تومان است.

براساس این گزارش  جلال مختاری سخنگوی شرکت راه آهن در خصوص برنامه حرکت  این قطار‌ها گفت: قطار تهران_ کربلا هر هفته شنبه در ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه خواهد بود و برنامه برگشت اولین قطار از کربلا شنبه  هفته بعد در ساعت ۸ صبح خواهد بود. در بازه زمانی نزدیک اربعین به دلیل افزایش حجم و تراکم قطار ترکیبی تا مسیر شلمچه تردد می‌کند.

قیمت بلیت ایران- کربلا به شرح زیر اعلام شد:

راه آهن به کمک زائران اربعین با ۶۰۰ هزار صندلی آمد/ قطار ترکیبی تهران-کربلا تا نزدیک اربعین خدمت رسانی می کند/ قطارهای رایگان از مرز خرمشهر برای زائران اربعین آماده باش هستند

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار