رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا صبح امروز، ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

عطااله هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا صبح امروز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزارتن گندم به ارزش ۱۸۸ همت از گندمکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۹۴ همت مطالبات گندمکاران پرداخت و ۵۰ درصد مابقی باقی مانده است.

هاشمی ادامه داد: براساس پیش بینی های قبلی میزان خرید تولید به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی ۱۲ میلیون تن خواهد رسید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: استان های خوزستان با یک میلیون و ۶۳۰ گلستان یک میلیون و ۱۱۰ هزارتن، فارس ۸۸۸ هزارتن، کردستان ۸۷۵ هزارتن و کرمانشاه ۸۷۱ هزارتن رکوردار خرید تضمینی گندم هستند.

او گفت: با توجه به شهادت رئیس جمهور و  انتخابات ریاست جمهور، در تعیین تکلیف خرید تضمینی گندم وقفه افتاد  که پیش بینی می شود از هفته آینده جلسات کمیسیون شورا تشکیل و تا پایان مرداد قیمت اعلام می شود. گفتنی است  قیمت خرید تضمینی برای جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان باید بر مبنای نرخ تورم تعیین شود‌.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار