رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: تولید گیلاس در استان تهران امسال با ۲۲۰۰ تن افزایش به ۹۵ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

جبرئیل برادری، رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: اکثر باغات گیلاس استان در شهرستان‌های شمیرانات به مساحت ۴۵۳۶ هکتار، تهران به مساحت ۴۵۷ هکتار، ملارد به مساحت ۲۱۴ هکتار و بقیه در سایر شهرستان‌ها واقع شده، اما کیفیت گیلاس تک‌دانه لواسان مثال‌زدنی است و این برند در کل منطقه مشهور است.

به گفته او، امسال تولید گیلاس در استان تهران با ۲۲۰۰ تن افزایش به ۹۵ هزار و ۵۰۰ تن رسید که براین اساس رتبه نخست تولید این محصول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

 برادری درخصوص ارقام گیلاس باغات استان گفت: بیشترین ارقام این محصول، تکدانه مشهد و صورتی لواسان است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

رئیس جهاد کشاورزی تهران ادامه داد: در ایام برداشت این محصول، بخش زیادی از این میوه به صورت تازه خوری مصرف شده و مقداری نیز برای فرآوری و کمپوت سازی و صادرات ارسال می‌شود.

او میانگین عملکرد تولید گیلاس استان را ۱۶.۶ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: برخی از باغداران شمیرانات توانسته‌اند با روش‌های باغداری نوین میزان برداشت گیلاس در هر هکتار را افزایش دهند، که بسیار قابل‌توجه است؛ به طور مثال باغدار نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱ با عملکرد ۴۳ تن که بالاترین میزان عملکرد درسطح کشور بود، از استان تهران انتخاب شد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار