سازمان بورس اعلام کرد: ارزش سهامی که بازارگردان‌ها در ۶ ماه گذشته خریده‌اند رقمی معادل ۱۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان بوده است.

سازمان بورس اعلام کرد: در کنار خرید‌های صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه، تزریق نقدینگی از سوی بازارگردان‌ها برای تسهیل روند معاملات در روز‌های پر نوسان بورس از دیگر حمایت‌هایی است که برای کاهش التهابات و تنظیم عملکرد بازار سهام در دستور کار قرار می‌گیرد.

آخرین آمار ارائه شده از میزان خرید و فروش سهام توسط بازارگردان‌ها در بازار حاکی از آن است که ارزش خرید و فروش خرد سهام این صندوق از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ (عدم الزام بازارگردان‌ها به ارسال سفارش) تا ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ به ترتیب رقمی معادل ۱۰ همت و ۵۷۳ میلیارد تومان بوده است.

افزون بر این، در ۶ ماه گذشته بیشترین میزان خرید خرد انجام شده از طریق بازارگردان‌ها در اسفند ۱۴۰۲ و خرداد ۱۴۰۳ با رقمی معادل ۲ و ۲.۵ همت بوده است.

بر این اساس، میزان خرید و فروش بلوک سهام توسط بازارگردان‌ها در بازه زمانی اعلام شده به ترتیب ارقامی در حدود ۱۰ و ۱۹.۵ همت بود.

به این ترتیب طبق این آمار نیز خالص ارزش خرید خرد سهام توسط بازارگردان‌ها تا ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ رقمی حدود ۱۰ همت اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار