معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تخصیص زمین به متقاضیان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد کاهش هزینه‌های تمام شده هستیم که این سیاست باید در دولت چهاردهم نیز ادامه یابد.

تخصیص زمین و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین برنامه‌های است که باید دولت جدید و وزیر راه وشهرسازی دولت چهاردهم آن را اجرا و عملیاتی کند چراکه بسیاری از متقاضیانی که تا به امروز چشم انتظار تکمیل این پروژه ها بوده‌اند این روزها منتظر هستند تا وضعیت پروژه‌هایی که ثبت نام کرده‌اند مشخص شود. از سوی دیگر حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار پروژه نهضت ملی مسکن نیمه کاره مانده است که تمام متقاضیان آنها منتظر هستند این پروژه از سوی وزیر راه و شهرسازی دولت جدید تکمیل و تعیین تکلیف شود.

در همین زمینه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در نقاط شهری و شهرک‌ها به استعداد بیش از یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد مسکونی  انجام شده است گفت: شهرک‌سازی یکی از سیاست‌های مهم توسعه شهری در دولت سیزدهم بود که می‌تواند نتایج و آثار مثبتی در تامین مسکن افراد فاقد مسکن در کشور داشته باشد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: در سه سال گذشته مکان‌یابی و امکان‌سنجی ۴۵ شهرک با هماهنگی و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی در استان‌ها آغاز شده است.

مالکی افزود: همچنین ۲۱ شهرک مسکونی در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شده و مطالعات طرح جامع آنها توسط مشاور آغاز شده است.

وی تصریح کرد: توسعه شهرک‌سازی با توجه به کمبود زمین و برخی محدودیت‌های قانونی جهت الحاق اراضی در مجاورت شهرها به ویژه در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بود که پیگیری‌های انجام شده در این خصوص به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده و از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نیز به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه باید در دولت چهاردهم روند تخصیص زمین رایگان به متقاضیان ادامه یابد گفت: در صورتی که این سیاست ادامه یابد و تقویت شود ما شاهد تامین مسکن بخش زیادی از متقاضیان در  پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

او گفت: وزیر راه و شهرسازی در دولت جدید باید این سیاست را دنبال و آن را  اجرایی کند تا شاهد  بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط خود مردم باشیم.

مالکی گفت: مردمی سازی و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن خود باعث می شود که اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بهتر و با هزینه های کمتری اجرایی شود.

خبرنگار : محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار