خبرنگاری که هفته گذشته سوال‌های چالش‌برانگیزی از نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرسیده بود، با تهدیدات جانی مواجه شد.  

گزارش‌ها حاکی از آن است که ریچل اسکات، خبرنگار ارشد ای‌بی‌سی نیوز پس از مصاحبه تند و تیز با «دونالد ترامپ» در همایش انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست، با تهدیدات جانی مواجه شده است.

به گزارش گاردین، مدیر اجرایی همایش انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست در نشستی خطاب به اعضای این انجمن گفت که اسکات به دنبال انجام دادن کار معمول خود و پرسیدن سؤالات واضح از ترامپ تهدید به مرگ شده است.

اسکات روز چهارشنبه با توجه به سابقه ترامپ در اظهارنظر‌های تحریک‌آمیز درباره رنگین پوستان از او پرسید: «چرا رای دهندگان سیاه‌پوست باید به شما اعتماد کنند؟» او همچنین از ترامپ سؤال کرد که آیا فکر می‌کند کامالا هریس تنها به دلیل زن بودن و رنگین پوست بودن از سوی دموکرات‌ها به عنوان نامزد انتخاب شده است یا خیر.

ترامپ در پاسخ به اسکات او را به «بی ادبی» و پرسیدن سوال‌های «بد» متهم کرد. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به هریس که اصالتاً جامائیکایی و هندی است، گفت: «تا چند سال پیش که به طور اتفاقی سیاه شد، نمی‌دانستم که او سیاه‌پوست است و حالا او می‌خواهد به عنوان یک سیاه‌پوست شناخته شود؛ بنابراین من نمی‌دانم. او هندی است یا سیاه پوست؟»

بلافاصله پس از این مصاحبه، افراد در فضای مجازی واکنش‌های منفی زیادی به این اظهارات ترامپ نشان دادند. جمهوری‌خواهان نسبت به این اظهارات ابراز نگرانی کرده و می‌گویند برای جذب آرای خاکستری مناسب نبوده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار