سازمان پزشکان بدون مرز بر کمبود شدید مواد غذایی در اردوگاه‌های آوارگان سودان تاکید کرد.

پس از اعلام «قحطی» در اردوگاه آوارگان «زمزم» در غرب سودان، اکنون سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید تیم‌های این سازمان با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند و فقط غذای درمانی کافی برای دو هفته آینده کودکان مبتلا به سوء تغذیه در اردوگاه را در اختیار دارند.

به گزارش رویترز، سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داد اگر این کودکان درمان نشوند، ظرف ۳ تا ۶ هفته آینده جان خود را از دست می‌دهند. این سازمان می‌گوید سه کامیون متعلق به پزشکان بدون مرز که اقلام پزشکی حیاتی (از جمله غذای درمانی) را به اردوگاه‌های زمزم و الفشر می‌بردند، بیش از یک ماه است که توسط نیرو‌های شبه نظامی پشتیبانی سریع مسدود شده است. 

سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داد: «نرخ اشغال تخت در بخش سوء تغذیه ۱۲۶ درصد است که نشان می‌دهد بسیاری از کودکان و نوجوانان در وضعیت بحرانی هستند». 

پیش از این، دو سازمان ناظر بر گرسنگی در جهان اعلام کردند که در اردوگاه «زمزم» در منطقه «دارفور» سودان رسما قحطی آغاز شده است؛ جایی که نیم میلیون آواره را در خود جای داده است. اعلام رسمی قحطی در یک منطقه امری نادر است، اما برای جلب توجه جهانی و افزایش کمک‌ها ممکن است رخ دهد. «کمیته بررسی قحطی» که یک گروه مستقل از کارشناسان امنیت غذایی است و «شبکه سیستم‌های هشدار اولیه قحطی» که یک گروه تحقیقاتی است، می‌گویند با وجود جنگ طولانی مدت در سودان، میزان کمک‌های غذایی و مالی به این منطقه بسیار کم بوده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار