وزیر امور خارجه ترکیه خواستار اتحاد تمامی بشریت علیه نسل‌کشی مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی شد.

«هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه از کشور‌های غربی خواست تا رژیم صهیونیستی را به منظور پایان دادن به جنگ در نوار غزه تحت فشار بگذارند و شریک نسل‌کشی رخ داده در این باریکه نشوند.

به نوشته وبگاه شبکه «تی‌آرتی» ترکیه، هاکان فیدان امروز یکشنبه به دیدار ژنرال خالد مجاور، استاندار سینای شمالی در مصر در العریش رفت. فیدان از گذرگاه مرزی رفح در مرز مصر نیز بازدید کرد و در سخنرانی در پشت گذرگاه که توسط رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بسته مانده هشدار داد: «هم‌اکنون در فاصله تنها چند صد متر از اینجا که ما ایستاده‌ایم یک تراژدی انسانی در حال وقوع و یک نسل‌کشی در حال اجرا است.»

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: «۲ میلیون نفر آواره شده و ۴۰ هزار زن و کودک به شهادت رسیده‌اند. هیچ دارو، غذا و آبی وجود ندارد. برادران و خواهران فلسطینی ما گرفتار گرسنگی شده‌اند.»

فیدان با درخواست برای اقدام فوری در قبال غزه گفت: «من از تمامی بشریت درخواست دارم. اگر ما با همدیگر این کشتار را متوقف نکنیم همه ما به عنوان یک جامعه در آن همدست خواهیم شد. بنا بر این ما باید تلاش کنیم تا هرگونه کمکی که می‌توانیم ارائه کنیم. ما باید همه فشار‌ها را بر اسرائیل افزایش دهیم.»

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: «کشور‌های غربی به ویژه ایالات متحده باید سکوتشان را بشکنند؛ در غیر این صورت آنها همچنان شریک در این نسل‌کشی خواهند بود.»

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار