معترضان راست افراطی در انگلیس هتلی که محل اسکان پناهجویان بود را به آتش کشیده و با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.  

تظاهرات بزرگ ضدمهاجران و پناهجویان خارجی در انگلیس امروز (یکشنبه) به خشونت کشیده شد و معترضان هتلی را که محل اسکان پناهجویان بود، به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، طی این حادثه که قبل از ظهر (به وقت محلی) رخ داد، معترضان که بسیاری از آنان پرچم انگلیس را بر تن داشتند به هتل «هالیدی این اکسپرس» در شمال انگلیس حمله کرده و شیشه‌ها را شکستند. در ادامه تظاهرات به سرعت بالا گرفت و معترضان با پرتاب چوب، آجر و صندلی به سمت افسران پلیس تلاش کردند آنان را وادار به عقب‌نشینی کنند.

 این حادثه سبب جراحت دست کم یک افسر پلیس شده و نگرانی‌ها را در مورد ناآرامی‌های بیشتر افزایش داده است.

مقامات محلی در حالت آماده باش هستند و پیش بینی می‌شود که اعتراضات خشونت آمیز بیشتری در سراسر انگلیس در روز یکشنبه برگزار شود.

پس از کشته شدن سه دختر جوان در حمله با چاقو در «ساوث پورت» واقع در شمال غربی انگلیس، اعتراضات خشونت آمیز با حضور صد‌ها معترض ضدمهاجرت در شهر‌های سراسر این کشور آغاز شده است. اعتراضات به این دلیل شکل گرفته که پس از حادثه حمله با چاقو، اخبار جعلی مبنی بر اینکه شخص ضارب یک مسلمان افراطی مهاجر است، منتشر شد. با این حال، پلیس انگلیس می‌گوید شخص ضارب متولد انگلیس بوده و گزارش‌های رسانه‌ای نیز نشان می‌دهد که خانواده او مسیحی هستند. 

دولت وعده اقدامات سختگیرانه علیه افرادی که در تظاهرات خشونت‌آمیز شرکت می‌کنند را صادر کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار