نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که ۱۰ ماه از جنگ غزه گذشته گفت که این رژیم همه ربوده‌شدگان را بازمی‌گرداند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی گفت که این رژیم همه اُسرا در غزه را باز می‌گرداند و تا تحقق پیروزی در تمامی میدان‌های جنگ، متوقف نخواهیم شد.
وی در ادامه سخنانش گفت: «جنگ ما علیه تمام کسانی که خواستار کشتن ما هستند ادامه خواهد یافت و در هر جایی آنها را هدف قرار خواهیم داد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «کنترل گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا برای ما بسیار مهم بود».

نتانیاهو گفت: «ایران و شرکای آن در تلاش بوده تا ما را با یک حلقه تروریستی از همه طرف‌ها محاصره کنند».

وی افزود: «دستان ما دراز بوده و به غزه، یمن و بیروت و هر جای دیگری که نیاز باشد می‌رسد».

در تداوم حملات وحشیانه ارتش اشغالگر اسرائیل به مدارس میزبان آوارگان فلسطینی در نوار غزه، دو مدرسه دیگر در شهر غزه آماج موشک‌های اشغالگران قرار گرفت.

شبکه الجزیره گزارش داده است در حمله هوایی صهیونیست‌ها به دو مدرسه «النصر» و «حسن سلامه» در شهر غزه دستکم ۳۰ فلسطینی شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند همچنین شماری از آوارگان در زیر آوار ساختمان‌ها که به طور کامل تخریب شده، مفقود هستند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز مدرسه‌ای در محله شیخ رضوان غزه بمباران کرده بود که طی آن بیش از ۷۷ آواره فلسطینی شهید و زخمی شدند.

در همین رابطه، سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه به الجزیره گفت: اشغالگران به معنای واقعی کلمه، جنایت و کشتار در دو مدرسه النصر و حسن السلامه در شهر غزه مرتکب شدند.

وی با بیان اینکه وضعیت در غزه بسیار دشوار و فاجعه‌بار است، گفت: ۸۰ درصد از شهدا و مجروحان، کودکان هستندسخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه اظهار داشت: هیچ مکان امنی در شهر غزه وجود ندارد و اشغالگران می‌خواهند به فلسطینی‌ها این پیام را برسانند که باید از غزه خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه اشغالگران همچنان زنان و کودکان را عامدانه هدف می‌گیرند، اظهار داشت: بیمارستان‌های غزه توان رسیدگی به مجروحان جنایت صهیونیست‌ها را ندارند.

مدیر بیمارستان‌های صحرایی در غزه هم گفت آنچه اشغالگران درباره وجود نیرو‌های مقاومت در مدارس هدف قرار گرفته شده، مطرح می‌شود، افترا و کذب است.

وی گفت: اشغالگران هیچگونه دلیل و مدرکی برای این ادعا‌های خود ندارند، آنها تاکنون ۱۵۲ مدرسه محل اسکان آوارگان را از ابتدای جنگ هدف گرفته‌اند.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه امروز یکشنبه از دو کشتار دیگر در مناطق استقرار آوارگان فلسطینی در شهر غزه خبر داد که تا این لحظه، به شهادت ۲۵ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شده است.

دفتر حماس آماری از جنایات رژیم صهیونیستی منتشر کرد و خبر داد: با احتساب این دو کشتار، ارتش اسرائیل از آغاز جنگ، ۱۷۲ مرکز استقرار هزاران آواره را هدف قرار داده است که از این تعداد، ۱۵۲ عدد، مدارسی هستند که آوارگان در آن مستقر بوده‌اند.

حماس با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰ نفر در این مدارس، به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: «نکته جالب توجه اینکه ارتش اسرائیل، عمدتا آوارگان حاضر در داخل مدارس را بمباران می‌کند و مراکز تجمعی را هدف قرار می‌دهد که مدعی امن بودن این مراکز است».

این نهاد فلسطینی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، بر اساس یک طرح هدفمند برای بر جا گذاشتن بیشترین کشته، دست به این اقدامات می‌زند، خاطر نشان کرد: اسرائیل همچنان بیمارستان‌ها و سیستم بهداشت و درمان را به صورت کلی نابود کرده و عدم ورود سوخت هم اوضاع انسانی و بهداشتی را فاجعه‌بار ساخته است».

در همین رابطه، سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه به الجزیره گفت: اشغالگران به معنای واقعی کلمه، جنایت و کشتار در دو مدرسه النصر و حسن السلامه در شهر غزه مرتکب شدند.

وی با بیان اینکه وضعیت در غزه بسیار دشوار و فاجعه‌بار است، گفت: ۸۰ درصد از شهدا و مجروحان، کودکان هستند هیچ مکان امنی در شهر غزه وجود ندارد و اشغالگران می‌خواهند به فلسطینی‌ها این پیام را برسانند که باید از غزه خارج شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار