گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد پس از نجات جان مهاجران در نزدیکی سواحل سیسیل، دو مهاجر جان خود را از دست دادند.

گارد ساحلی ایتالیا روز یکشنبه از مرگ دو مهاجر پس از نجات آنها به همراه بیش از ۳۰ نفر دیگر در دریای مدیترانه در سواحل شرقی سیسیل خبر داد.

براساس گزارش الحره، گارد ساحلی ایتالیا گزارش داد که در اواخر روز شنبه از یک قایق که حامل مهاجرانی از سوریه، مصر و بنگلادش بود، در ۱۷ مایلی جنوب شرقی سیراکوز، تماسی دریافت کرد.

در بیانیه‌ی گارد ساحلی ایتالیا آمده است که عملیات جستجو و نجات پس از اعزام یک قایق گشتی و یک فروند هواپیما به منطقه آغاز شد، اما سرنشینان کشتی با نزدیک شدن قایق گشتی در آب غرق شدند.

اگرچه ۳۴ نفر از آب بیرون کشیده شدند، روی یک قایق گشتی قرار گرفتند و به بندر سیراکوز منتقل شدند، اما یکی از آنها در بدو ورود جان باخت و دیگری پس از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

این بیانیه می‌افزاید که در حال حاضر جست و جو در دریا برای یافتن یک فرد مفقودی که در قایق غرق شده بود، ادامه دارد.  همچنین تحقیقات در مورد چگونگی غرق شدن مهاجران در آب با نزدیک شدن قایق گشتی ادامه دارد.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، حداقل ۳۸۴ مهاجر در سه ماهه اول سال جاری هنگام عبور از دریای مدیترانه به سمت ایتالیا و مالت جان خود را از دست دادند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
باید با نجات یافته ها مصاحبه بشه ببینیم قایقا چطوری غرق شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
غواص میفرستن قایق مهاجرا رو غرق کنن
آخرین اخبار