کشورهای اتحادیه اروپا با فشار لهستان، ایتالیا، مجارستان و یونان به دنبال اتخاذ سیاستی ضدمهاجرتی تا پایان ۲۰۲۳ هستند.

ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان اخیرا تلاش کرده بود که از وقایع فرانسه در راستای توجیه مخالفت ورشو با طرح مهاجرتی جدید اروپا بهره‌ گیری کند.

براساس گزارش فرانس ۲۴، در همین راستا کشور اتحادیه اروپا توافق کردند که تصمیمات سیاسی در مورد پناهجویان با اکثریت واجد شرایط - که نماینده ۱۵ نفر از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا و حداقل ۶۵ درصد از جمعیت این اتحادیه هستند، اتخاذ شود.

در همین راستا  پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد  که تصمیم با اکثریت کیفی در معاهدات ذکر شده است و هیچ مشروعیت سیاسی بالاتر از احترام به معاهدات وجود ندارد. همچنین اتحادیه اروپا تا پایان ۲۰۲۳ در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

دولت‌های ملی‌گرا در مجارستان و لهستان به ویژه با طرح توزیع مجدد مهاجران مخالفت کرده‌اند، اختلافی که هفته گذشته در جریان نشست سران اتحادیه اروپا شعله‌ور شد. ورشو و بوداپست با بیانیه اجلاس هفته گذشته سران مخالفت کردند که توافقنامه کلی اتحادیه اروپا برای کشورهای عضو برای تقسیم میزبانی از پناهجویان را به رسمیت شناخته بود.

در همین راستا نیکولا مولتنی، معاون وزیر کشور و عضو یکی از احزاب راستگرای ایتالیا گفت: ناآرامی‌ها در فرانسه گواه شکست سیاست‌های نظارت نشده مهاجرتی و هشداری برای سایر کشورهای اروپایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار