انجمن اسرای فلسطینی شمار فلسطینی‌هایی که در اسارت رژیم اشغالگر هستند را اعلام کرد.

انجمن اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۹ هزار و ۹۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند. این انجمن تاکید کرد که آمار ذکر شده شامل اسرایی که در اردوگاه‌های نظامی رژیم در غزه نگهداری می‌شوند نیست و آمار کل اسرا بسیار بیشتر از ده هزار نفر است. 

به گزارش الجزیره، همچنین تعداد کودکان بازداشت‌شده کمتر از ۲۵۰ نفر نیست. 

پیش از این، وکیل اداره امور اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی اعلام کرد که توانسته از تعدادی از زندانیان غزه محبوس در زندان عوفر دیدن کند. او می‌گوید که در این دیدار‌ها متوجه شده که اسرا به دست سربازان و زندان‌بانان صهیونیست در معرض انواع شکنجه‌های عاری از ارزش انسانی و اخلاقی قرار می‌گیرند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته در گزارشی نسبت به بازداشت خودسرانه و طولانی مدت فلسطینیان توسط مقامات صهیونیست هشدار داد. این گزارش بیان می‌کند که از هفتم اکتبر هزاران فلسطینی از جمله کادر درمان و بیماران از غزه با غل و زنجیر و چشم‌بند به سرزمین‌های اشغالی انتقال داده شده‌اند. تعداد بسیار بالای مردان، زنان، پزشکان و روزنامه‌نگاران فلسطینی که از هفتم اکتبر تاکنون بازداشت شده‌اند و در اغلب موارد اتهام خاصی متوجه آنان نبوده، همراه با گزارش‌هایی از شرایط اسفناک نگهداری و شکنجه، واکنش منفی «فولمر تورک» رئیس حقوق بشر سازمان ملل را در پی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار