در پی زمین لرزه ۴.۶ ریشتری نیمه شب ۸ مرداد و پس لرزه‌های آن، به بیش از ۹۰ درصد منازل مسکونی مردم روستای آبگاه آسیب جدی وارد شده است.

احسان رئیسی بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: در پی وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری و پس لرزه‌های آن طی یک هفته گذشته زندگی مردم منطقه آبگاه و کوچینک مختل شده است و مردم در گرما ۴۵ درجه در بیرون از خانه‌ها با دلهره و نگرانی به سر می‌برند. 

وی گفت: پس از وقوع این زمین لرزه، ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر با بسیج تمامی امکانات موجود تمهیدات لازم را برای برقراری زندگی عادی مردم بکار گرفت و نیرو‌های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی را در ساعات اولیه به منطقه اعزام کرد.

بخشدار مرکزی نیکشهر افزود: بیش از ۱۰۰ تخته چادر برای اسکان موقت مردم در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفته است.

احسان رئیسی بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: با وجود اقدامات قابل تقدیر انجام شده در سطح شهرستان در روستا‌های آبگاه (کانون اصلی زمین لرزه) آبگاه وانان، کوچینک و نسفران، به دلیل تداوم پس لرزه‌ها و عدم استحکام، منازل مسکونی غیر قابل سکونت هستند و نگرانی جدی از تخریب این منازل به دلیل ترک خوردگی و آسیب‌های ناشی از زلزله وجود دارد.

بخشدار مرکزی نیکشهر اظهار داشت که برای جبران این حجم از خسارت در منطقه آبگاه، نیازمند توجه ویژه مسئولین استانی و کشوری هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار