بازارچه مرزی کوهک که به‌عنوان بازارچه کوله بری میان ایران و پاکستان فعالیت دارد؛ اما این روز‌ها مورد کم‌توجهی مسئولین در راستای تأمین زیرساخت‌ها قرار گرفته است.

مجتبی شجاعی فرماندار سراوان گفت: یکی از نقاط مرزی است که می‌تواند اهداف جمهوری اسلامی ایران را در حجم مبادلات اقتصادی که با کشور پاکستان در چشم‌انداز خود مبنی بر ۱۰ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده محقق کند.
 
 وی افزود: در صورت تقویت زیرساخت‌هایی مانند برق، مخابرات و آب که البته گام‌های خوبی در سال‌های اخیر برداشته‌شده می‌تواند در به رونق صادرات و تقویت روابط اقتصادی با کشور پاکستان کمک کند.
 
 فرماندار سراوان گفت: بازارچه مرزی کوهک ظرفیت بسیار خوبی دارد و باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی که این مرز در ایران و کشور پاکستان دارد می‌تواند کانونی باشد برای صادرات محصولات تولیدی و دانش‌بنیان و نقطه‌ای برای تولیدات جمهوری اسلامی باشد چرا که بازار مصرف کشور پاکستان تشنه کالا‌های باکیفیت ایران است.

شجاعی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که زیرساخت‌ها نیاز به توجه دارد به‌ویژه در حوزه مخابرات و ارتباطات، اما وضعیت تجارت با پاکستان وضعیت نسبتاً مطلوبی است؛ اما آنچه می‌تواند در آینده به‌عنوان چشم‌انداز اصلی مبادلات با کشور پاکستان مطرح باشد رسمی شدن مرز کوهک است که اگر مسئولین استانی و کشوری همکاری داشته باشند رشد دوچندان ایجاد می‌شود که اشتغال ایجاد و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه با رسمی شدن این مرز جوانان جویای کار می‌توانند در زمینه تجارت و بازرگانی با کشور پاکستان فعالیت کنند، تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با پاکستان روابط بسیار حسنه‌ای است و مبادلات اقتصادی می‌تواند به تقویت دوجانبه باتوجه‌به قرابت‌های فرهنگی در این مرز کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار