سیستان که روزگاری انبار غله ایران بود، اما مردم صبور و مرزنشین این منطقه همچنان که با طوفان‌های شن و خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند منتظر بهبود کیفیت نان هستند.

 علی ولایتی پور، سرپرست فرماندار ویژه شهرستان زابل گفت: نان، نقش اساسی در سبد خانوار داشته و یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی مردم استفاده از نان باکیفیت است، دراین‌خصوص طی ۱۰ روز گذشته به نانوایی‌ها تذکرات لازم داده شده است تا مشکلات را پخت نان را رفع کنند چرا که تأمین نان سالم و باکیفیت مردم خط‌قرمز ما به شمار می‌رود.
 سرپرست فرمانداری شهرستان زابل افزود: نارضایتی‌هایی مبنی بر بی‌کیفیتی نان در این منطقه وجود دارد، قرار نیست تخلف یک نانوا موجب خدشه‌دار کردن کیان نانوایی‌های دیگر شود، باید دستگاه‌های نظارتی و بازرسی موضوع را بررسی کنند و پس از آزمایش آرد و کیفیت دستگاه‌ها اگر گزارش‌ها نشان از تخلف خبازان دهد طبق قانون برخورد قاطع انجام خواهد شد.
 
 وی با بیان اینکه باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم افزود: یکی از اصلی‌ترین مایحتاج اصلی مردم نان بوده و متولیان در تلاش هستند تا این قوت غالب به نحو مطلوب به دست مردم برسد، در این زمینه رضایتمندی مردم شرط و جزو اولویت‌ها است.
 
 سرپرست فرمانداری ویژه زابل ادامه داد: به نانوایی داران ۱۰ روز فرصت داده شد تا بحث مشکلات و مسائلی که در پخت نان زابل وجود دارد مرتفع کنند، اگر مشکلی در زمینه آرد یا هر موردی وجود دارد رفع شود، حتماً در راستای منافع مردم با خاطیان برخورد قاطع خواهیم کرد چرا که سلامت مردم خط‌قرمز ما بوده و یکی از جا‌هایی که مستند گزارش‌ها به شمار می‌رود شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است.
 
 وی اظهار کرد: بررسی و نظارت مداوم بر نانوایی‌ها باید موردتوجه قرار گیرد و اگر واحدی از خبازی‌ها عملکرد مناسب داشت باید تشویق شود، اگر غیر از این بود قطعاً باید برخورد لازم صورت گیرد.
 
 ولایتی پور با بیان اینکه ساماندهی تأمین توزیع آرد و کیفیت‌بخشی پخت نان باید از اولویت‌های مهم کارگروه ساماندهی آرد و نان در جهت رضایتمندی شهروندان باشد، تأکید کرد: مبنای کار ما قانون و نظارت است در این زمینه تیم‌هایی متشکل از نمایندگان اداره صنعت معدن تجارت، علوم پزشکی، غله، نماینده نانوایی داران و فرمانداری این موضوع را بررسی خواهند کرد.
 
 وی اظهار کرد: در زمینه سامانه اگر موردی باشد که رده‌های نظارتی بالاتر بررسی کنند تا مشکل افراد رفع شود تا بدانند باید کجا مراجعه کنند، همچنین در بحث قیمت‌گذاری نظرات را ارائه می‌دهیم تصمیم‌گیری باتوجه‌به منافع ملی و سیاست‌های کاری در استان انجام می‌شود.
 
 سرپرست فرمانداری ویژه زابل با بیان اینکه آرد جزو محصولات استراتژیک است، افزود: اگر افرادی بخواهند با خروج این محصول از چرخه مصرف و نانوایی‌ها، در روند توزیع این محصول استراتژیک مشکل به وجود بیاورند، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و عملکرد واحد‌های اعضای ستاد تنظیم بازار و شورای آرد و نان شهرستان نیز دراین‌خصوص رصد خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه نان، قوت غالب مردم است، افزود: نانوایی‌های زابل بر اساس گزارش‌ها و بررسی بازرسان، رتبه‌بندی می‌شوند و نانوایی‌های برتر و درجه یک به همشهریان معرفی خواهند شد.
 
جریمه و پلمپ در انتظار نانوایی‌های متخلف
 سرپرست فرماندار ویژه شهرستان زابل تصریح کرد: دامنه نظارت بازرسان تعزیرات آرد و نان از نانوایی‌های شهرستان زابل باید تشدید شوند و در انجام مسئولیت مضاعف تلاش کنند تا نان مصرفی مردم باکیفیت مطلوب تهیه و به دست مصرف‌کننده برسد.
 
ولایتی پور خاطرنشان کرد: تیم ویژه‌ای متشکل از معاون برنامه‌ریزی فرمانداری، رؤسای ادارات صمت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی در راستای صیانت از حقوق شهروندی و رعایت نکات بهداشتی به‌صورت مشترک از سیزده نانوایی سطح شهرستان بازدید کردند و این بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد و لغو سهمیه و جریمه و پلمب در انتظار نانوایان متخلف است.
  وی تأکید کرد: پس از مهلت تعیین شده دو نانوایی به دلیل بی‌کیفیت بودن نان پلمپ شده و پنج نانوایی به دلیل بی‌کیفیت بودن، عدم رعایت بهداشت، کم‌فروشی و قاچاق آرد، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
  سرپرست فرماندار ویژه زابل در پایان با تأکید بر اینکه همه واحد‌های نانوایی ملزم به رعایت موازین و مقررات بهداشتی هستند، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کیفیت نان، کم‌فروشی و گران‌فروشی مراتب را از طریق شماره‌تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار