میزان و حجم دریافت پول نقد در درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی در زاهدان افزایش نارضایتی‌ها از فقدان نظارت و برخورد قاطع با پزشکان متخلف خبر می‌دهد.

زهرا کیخا مدیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متأسفانه این مسیر دریافت پول نقد سمت‌وسوی همگانی پیدا کرده است و مردم اگر جلویش را نگیرند و گزارش ندهند عملاً راه فرار قانون را برای پزشکان ایجاد کرده‌اند.
 
 وی افزود: مردم باید در صورت مشاهده این‌گونه تخلفات به سامانه «۱۹۰» اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود؛ متأسفانه مردم استان تمایلی به استفاده از ظرفیت بخش دولتی ندارند و از بخش خصوصی بیشتر استفاده می‌کنند و ازطرفی هم شکایت نمی‌کنند و همین مسائل دست‌به‌دست هم داده تا این شرایط ایجاد شود.
 
 کیخا ادامه داد: بیماران به پزشکانی که تحت درمانشان هستند هر رقمی که درخواست می‌شود پرداخت می‌کنند که این کار اشتباه است. سعی شده نظارت‌ها گسترش یابد، متخلفان به کمیسیون ماده ۱۱ می‌روند و برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد؛ اما اکثر این موارد خارج‌ازمسیر قانونی صورت می‌گیرد و اثباتش سخت است.
 
 وی عنوان کرد: سامانه مردمی «۱۹۰»، ۲۴ ساعته و آماده پاسخگویی به همشهریان است؛ شکایت‌های مردمی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شوند و اگر راه اثبات داشته باشد به مراجع قضایی می‌رود و ضمن برگرداندن هزینه به شاکی برای هر مرحله مشخص شده که هزینه جریمه‌اش چقدر است.
 
 این مسئول ادامه داد: برای مرحله اول ده تا ۵۰ درصد از هزینه اخذ شده باید پرداخت شود. بعد از ارجاع به تعزیرات بعد از بررسی مجدد اسناد و حکم نهایی را ارسال می‌کنند.
 
کیخا اظهار کرد: در سه‌ماهه اول امسال بازدید از کل مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بالغ بر ۶۰۰ مورد بوده است که ۱۵۶ اخطار کتبی دریافت کردند، ۶۵ پرونده ارجاع شده و به کمیسیون رفته، ۶ مورد به تعزیرات حکومتی و ۳۵ مورد نیز به‌نظام پزشکی ارسال شده است.
 
 وی اذعان کرد: گزارش‌ها و پیگیری‌های مردمی به همکاران نظارت بر درمان بسیار کمک می‌کند و این حق مردم است که به نحو احسن خدمات بگیرند.
 
 کیخا در پایان گفت: باتوجه به اینکه کلیه مشاغل پزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت و... نسبت به معرفی فرد متخلف و اعلام شماره‌حساب‌هایی که وجوه به آنها واریز شده، اقدام کنند.

برچسب ها: مالیات ، پرشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار