بلاروس اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا هیچ ارتباطی با سازمان‌دهی تبادل زندانیان بین روسیه و کشور‌های غربی نداشت.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس گفت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هیچ ارتباطی با تبادل زندانیان بین روسیه و غرب ندارد. با این وجود، او اکنون در تلاش است تا در این زمینه اعتبار کسب کند. بیانیه لوکاشنکو توسط نشریه "SB. Belarus Today" گزارش شده است.

لوکاشنکو گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا هیچ ارتباطی با سازمان‌دهی تبادل زندانیان بین روسیه و کشور‌های غربی نداشت، اگرچه او اکنون در تلاش است تا در این زمینه اعتبار کسب کند».

رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که این مبادله منحصراً از طریق سرویس‌های ویژه سازماندهی شده است و حتی دیپلمات‌ها نیز در آن مشارکت نداشتند. در همان زمان، لوکاشنکو خاطرنشان کرد، «طرف بلاروس تمام کمک‌های ممکن را ارائه کرد.»

ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که تبادل زندانیان بین روسیه و غرب نشانگر خودکنترلی مقامات و شهروندان آزاد شده فدراسیون روسیه است.

زاخارووا تاکید کرد که این مبادله نشان داد که مقامات روسیه شهروندان خود را رها نمی‌کنند، این «باور را تقویت کرد که مردم و دولت پشت شما هستند.»

دولت‌های آمریکا و روسیه پس از یک سال مذاکرات محرمانه درباره آزادی زندانیان خود به توافق رسیدند و بزرگترین تبادل زندانیان بین آمریکا و روسیه از زمان جنگ سرد رقم خورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار