عرب انصاری گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعد از حملات ناجوانمردانه اسرائیل «جمعه‌های خشم» را طراحی کرد که در پنج استان کشور برگزار می‌شود.

محمدمهدی عرب انصاری، معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر به تشریح برنامه‌های این شورا پرداخت و گفت: بعد از طوفان الاقصی و موفقیتی که رزمندگان فلسطینی رقم زدند، ما به شکرانه این عملیات موفق از مردم دعوت کردیم در مراکز مهم، مساجد، میادین و مراکز شناخته شده شهر‌ها از جمله میدان فلسطین در تهران اجتماع کنند. 

عرب انصاری ادامه داد:  بعد از حملات ناجوانمردانه رژیم غاصب اسرائیل «جمعه‌های خشم» طراحی و در پنج استان کشور برگزار شد. امروز هم در کلیه شهرستان‌های استان تهران، کلیه شهرستان‌های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری بجزء تهران که تشییع عظیم شهید اسماعیل هنیه را داشتیم، «جمعه‌های خشم» برگزار می‌شود. 

معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شاکله این شورا در دوره مبارزات مردم ایران علیه رژیم طاغوت شکل گرفت، افزود: چراکه معمولاً اقدامات نیرو‌های انقلابی نیاز به هماهنگی داشت. با توجه به اینکه روحانیون مبارز در دوره انقلاب عهده‌دار رهبری حرکت‌های انقلابی بودند، بزرگان انقلاب از جمله شهید آیت‌الله بهشتی، شهید مطهری و سایر علما به این نتیجه رسیدند که به هماهنگی جامع برسند و شورای تبلیغات شکل بگیرد. وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد، بزرگان انقلاب مرتب باهم جلسه داشتند و هماهنگی‌های اصلی را انجام می‌دادند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به امر امام خمینی (ره) در ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ رسماً تاسیس شد و به عنوان یک نهاد انقلابی و نهاد عمومی غیر دولتی شروع بکار کرد.

به گفته وی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از کهن‌ترین نهاد‌های انقلابی است، که ریشه آن به دوران مبارزاتی انقلابیون بر می‌گردد. این شورا تا امروز به تعبیر مقام معظم رهبری لحظه‌شناسی می‌کند و در خدمت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

عرب انصاری درباره وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برپایی مراسمات بخصوص مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه در تهران با حضور مقام معظم رهبری توضیح داد: اولین اقدام ما بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه دادن بیانیه بود. اقدام بعدی ما هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه و برنامه‌ریزی برای چگونگی تشییع در مبدا و مقصد بود. در مراسمی که مقام معظم رهبری شرف حضور دارند، اقتضاء می‌کند هماهنگی‌ها بی‌عیب باشد. اقامه نماز هم با حضور ایشان بود، که نیاز به دقت‌هایی داشت. به دلیل تجارب سنگینی که در شورا وجود دارد، این هماهنگی‌ها با دستگاه‌ها به صورت لحظه‌ای انجام شد. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.