کاویانی گفت: رادیو اربعین به صورت ۲۴ ساعته از اول صفر افتتاح می‌شود و تا پایان صفر برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.

مسعود کاویانی مدیر رادیو معارف و دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا به تشریح برنامه‌های رادیویی شبکه‌های رادیویی پرداخت.

 کاویانی با بیان اینکه شبکه‌های رادیویی بر اساس سند راهبردی برنامه سازی در ماه صفر بیش از ۱۸۷ عنوان برنامه در محور‌های موضوعی تدارک دیده اند، گفت: عمده موضوعات برنامه سازی بر اساس راهبرد‌های ۵ گانه برنامه سازی بر محور‌های شعار اربعین، جهاد تبیین، سبک زندگی اسلامی با الگوگیری از زندگی ائمه هدی علیهم السلام و عشق، محبت و دلدادگی مسلمانان و سایر ادیان به حضرات معصومین و لزوم هم گرایی و وحدت بر اساس سیره و سنت اهل بیت علیهم السلام تدوین گردیده است. 

دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا در خصوص تنوع در ساختار برنامه‌ها بیان داشت: هر شبکه بر اساس مأموریت و رویکردش به مناسبت‌های ماه صفر می‌پردازد. شبکه‌های رادیویی با ۱۲۲۸ ویژه برنامه به صورت زنده و تولیدی در قالب‌های جذاب، برنامه‌های معارف اسلامی را بر اساس الگوی مناسبت‌ها نشر و گسترش می‌دهند. 

مدیر رادیو معارف در خصوص تدارک شبکه‌های برای اربعین حسینی گفت: شبکه‌های رادیویی با ویژه برنامه هایی، چون پیام اربعین و پیام حسینی از رادیو آوا و رادیو پیام؛ حسینیه ایران رادیو ایران، ملت امام حسین (ع) رادیو معارف، در مسیر بهشت رادیو اقتصاد؛ باغ فیض رادیو تهران؛ با تو حالم خوبه رادیو جوان؛ سفرت سلامت زائر رادیو سلامت؛ مشتاق دیدار رادیو صبا؛ سفرنامه عشق رادیو فرهنگ؛ مهیا رادیو قرآن؛ حلما رادیو نمایش؛ منازل العشاق رادیو گفتگو؛ موکب پهلوانان حسینی رادیو ورزش؛ هم صدا با زائران اربعین خواهند بود. 

وی از مهمترین اقدامات هر ساله معاونت را، راه اندازی رادیو اربعین دانست و ادامه داد: از افتخارات رسانه ملی در راستای ترویج معارف حسینی و تسهیل گری برای اطلاع رسانی و مطالبه گری در خصوص این واقعه عظیم راه اندازی رادیو اربعین است. این رادیو به صورت ۲۴ ساعته از اول صفر افتتاح می‌شود و تا پایان صفر برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است. 

 کاویانی ضمن تدارک کلیه شبکه‌ها برای پخش برنامه‌های تولید و زنده همچنین گفت: چهار گروه برنامه ساز به منظور انعکاس راهپیمایی عظیم اربعین به کربلا اعزام می‌شوند که به صورت مستمر، راه پیمایی اربعین از نجف تا کربلا را پوشش برنامه‌ای می‌دهند. در کنار اعزام شبکه‌های رادیویی نیز برنامه‌های زنده و تبیینی خواهند داشت. 

دبیر شورای تخصصی معارف صدا در تشریح برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در دهه پایانی صفر و رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن و امام رضا (ع) گفت: شبکه‌های رادیویی هر سال تدارک ویژه برای روز‌های پایانی صفر دارند. برنامه‌هایی همانند مرثیه خورشید از رادیو معارف؛ فرجام آفتاب رادیو فرهنگ و از آستان تا آسمان رادیو گفتگو؛ خانه دوست اینجاست رادیو ایران؛ و با تو حالم خوب رادیو جوان و باغ فیض رادیو تهران است و دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه پایانی صفر است.

 وی افزود: با هماهنگی و همکاری که با مرکز رسانه‌ای آستان قدس رضوی صورت گرفته است. تمامی شبکه‌هایی رادیویی، گروه برنامه ساز به مشهد مقدس اعزام می‌کنند و همه شبکه‌ها به صورت زنده به پوشش برنامه‌های آستان قدس رضوی می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.