حبیب صدر مراغه‌ای پیرغلام اهل بیت گفت: اجلاس و تکریم پیرغلامان علاوه بر اینکه باعث ایجاد و تقویت دوستی‌ها می‌شود، انگیزه‌بخش مداحان جوان است.

حبیب صدر مراغه‌ای پیرغلام اهل بیت که در استان آذربایجان شرقی متولد سال ۱۳۱۹ در تبریز است درباره شروع فعالیت خود در مجالس سیدالشهداء گفت:  از هفت سالگی وارد دربار باعظمت سیدالشهدا شده‌ام و تا الان خدمتگزار این دربار بوده‌ام و شاگردانی بسیار به مراغه تحویل داده‌ام. بعد از تحصیلات ابتدایی، به خواست برادر بزرگ‌ترم به حوزه رفتم و مشغول تحصیل شدم. قبل از انقلاب و با تبعید رهبر کبیر انقلاب، اشعاری را در هیئت‌ها می‌خواندم که باعث می‌شد ازسوی ساواک تهدید شوم.

وی ادامه داد: در جوانی در تهران بودم و در بزرگ‌ترین هیئت به نام «هیئت آذربایجانی‌های مقیم تهران» حضور داشتم. در شهرستان مراغه مشغول خدمت به سیدالشهدا شدم و اگر قبول درگاه باشم تا حدودی بانی این هیئت هستم. الان که فرزندانم بزرگ شده‌اند و حال جسمی‌ام زیاد مساعد نیست، در حسینه کنار آنان می‌نشینم و از مجالس حظ می‌برم.

 وی افزود: مدتی هم رئیس شورای هیئت‌های حسینه بوده‌ام و مسئول سازمان تبلیغات و بازنشسته دانشگاه آزاد اسلامی و عضو کانون مداحان استانم. درحال‌حاضر در مسجد یک اتاقی دارم که در آنجا مشغول نوشتن هستم و کتاب‌هایی، چون «تحفه المداحین»، «تذکره الشعرای مراغه» و «تاریخچه انقلاب» را به نگارش درآورده‌ام و هم‌اکنون مشغول نوشتن ختمات قرآنی هستم.

صدر مراغه‌ای با بیان اینکه اجلاس و تکریم پیرغلامان باعث ایجاد و تقویت دوستی‌ها می‌شود، عنوان کرد: تکریم پیرغلامان، کار و احسان بسیار خوب و ارزنده‌ای است و انگیزه‌ای است برای جوان‌تر‌ها تا در راهی که هستند، ثابت قدم باشند و مو‌های خود را در راه سیدالشهدا و اهل بیت (ع) سفید کنند. همچنین باعث می‌شود دوستی‌هایی از همین مجالس با پیرغلامان دیگر از دیگر شهر‌ها و استان‌ها شکل بگیرد.

شایان ذکر است اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان از روز نهم مرداد در کرمان آغاز و تا امشب یازدهم مرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.