مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: به منظور حمایت از تولید، صدور اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی استان کرمان در دستور است.

سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد‌ و املاک استان کرمان گفت: اسناد رسمی مالکیت در تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی از طریق امکان ترهین اسناد و دریافت تسهیلات بانکی موثر هستند.

  وی در یکصد و بیستمین نشست شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولین استانی و نیز اصحاب رسانه در زمینه تبیین ضرورت حدنگاری گفت: متعاقب طرح موضوع ضرورت و فواید حدنگاری در شورای قضایی و شورای اداری استان کرمان و نیز دیدارهای جداگانه با مسئولین دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، در کمیته بهره‌وری استان حدنگاری به عنوان یکی از ۱۲ برنامه پیشران توسعه استان کرمان اعلام شد.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان مجموعه ثبت اسناد و املاک استان، حدنگاری پهنه‌های مختلف بویژه اراضی کشاورزی و باغ‌ها با جدیت دنبال می‌شود به طوری که در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی شاهد جهش ۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌باشیم و با حدنگاری ۵۵ درصد از اراضی زراعی استان، رتبه صدور اسناد زراعی استان بهبود یافته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همچنین با اشاره به فراهم شدن امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای صنایع در صورت اخذ سند مالکیت گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حدنگاری شهرک‌های صنعتی به یکی از اولویت‌های این اداره کل تبدیل شده است و از مجموع ۴ هزار و ۷۸۵ فقره سند مالکیت که تا کنون برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان صادر شده است، ۱۹۰۵ فقره سند معادل ۴۰ درصد کل اسناد، صرفا در بازه زمانی یک‌سال اخیر صادر شده است.

هاشمی اظهار داشت : ۹۰ درصد شهرک‌های صنعتی استان کرمان حدنگاری شده است و هیچ درخواست اقدام‌نشده‌ای در خصوص صدور اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی در ادارات ثبت وجود ندارد و به محض ارائه درخواست برای ۱۰ درصد باقیمانده، به قید فوریت عملیات ثبتی جهت مستندسازی املاک و صدور سند حدنگار انجام می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و‌املاک استان کرمان گفت: از مجموع ۱۸ میلیون و ۲۷۲ هزار هکتار سطح کل استان کرمان، برای ۱۷ میلیون و ۴۳۹ هزار هکتار از پهنه‌های استان سند مالکیت حدنگار شده است که حکایت از حدنگاری ۹۵/۷ درصد از اراضی استان کرمان دارد.

برچسب ها: مالکیت ، حدنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار