حجت الاسلام طباطبایی گفت: در جریان کربلا برخی از دل‌ها بواسطه غرق شدن در امور دنیایی و حب مقام به حدی قساوت پیدا کرده بودند که حقایق را نمی‌شنیدند .

حجت الاسلام سید مرتضی طباطبایی در جمع عزاداران حسینی در زینبیه شهر کوهبنان گفت: آیة الکرسی از آیات مهم و پر مفهوم قرآن کریم است که بر اوصاف خداوند تاکید دارد آیه‌ای که عموما اهلبیت به آن اهمیت زیادی می‌دادند و همواره قرائت می‌نمودند.

وی ابراز داشت: توصیه شده در نماز لیله الدفن این آیه از قرآن کریم تلاوت شود و در کنار آن بر قرائت سوره توحید سفارش فراوان شده است.

خطیب مجالس اهلبیت افزود: برخی از اصحاب پیامبر اکرم (ص) از جمله سلمان فارسی به مقام والایی رسید شخصیتی که همواره مورد توجه و اطمینان مولای متقیان حضرت علی (ع) و بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) بود.

وی بیان داشت:سلمان به جایگاهی رسید که از اهلبیت شد و به دست مبارک مولای متقیان غسل و تدفین شد.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: کسی که با قران، اهلبیت و تسبیحات حضرت زهرا (س) مانوس شود آثار و برکات آن را در دنیا و آخرت می‌بیند.

وی خاطر نشان کرد: اهلبیت همواره بر قرائت قران و تدبر در آیات نورانی قرآن کریم مبادرت داشتند لذا شاهدیم که از دو لب مبارک سید الشهدا صوت قرآن کریم شنیده شد.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: متاسفانه در جریان کربلا برخی از دل‌ها بواسطه غرق شدن در امور دنیایی، حب پست و مقام به حدی قساوت پیدا کرده بودند که حقایق را نمی‌شنیدند و واقعیت‌ها را درک نمی‌کردند.

برچسب ها: قساوت قلب ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار